شهردار زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر زاهدان انجام شده که این اقدام در توسعه فضای سبز اثرگذار است.

محمدامیر براهویی اظهار کرد: اجرای شبکه پساب تصفیه خانگی با هدف انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زاهدان جهت استفاده در مصارف تغذیه مصنوعی و فضای سبز در حال اجراست که در این زمینه از ابتدای سال تاکنون پنج منطقه شهری زاهدان به شبکه پساب خانگی وصل شدند.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۹۰ کیلومتر شبکه در سطح شهر زاهدان اجرا شده است، با اجرای این طرح می‌توان فضای سبز این شهر را که همواره از مشکل بی‌آبی رنج می‌برد سیراب کرد.

شهردار زاهدان ادامه داد: با توجه‌ به بحران آبی زاهدان با اجرای این طرح شاهد افزایش راندمان پساب شهری خواهیم بود همچنین از این طریق می‌توان به توسعه فضای سبز شهری و تقویت آب‌های زیرزمینی بپردازیم و تحولی عظیم را در توسعه فضای سبز شهری رقم بزنیم.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات در حوزه پساب و توسعه فضای سبز نیازمند اعتبارات و کمک‌های بیشتری هستیم چرا که اعتباراتی که امسال پیرامون این موضوع تخصیص‌یافته بسیار ناچیز و اندک است.

براهویی تصریح کرد: با توجه‌ به امیدی که به اجرای طرح پساب داریم امسال هم توسعه و بهسازی پارک‌های جدید و قدیم را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این زمینه سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگهداری فضای سبز نیازمند همکاری شهروندان است، تأکید کرد: رویکرد دیگر شهرداری زاهدان در راستای بهسازی و توسعه فضای سبز پرداختن به پارک‌های محله‌ای است که امسال در کنار پارک‌های بزرگ و تفرجگاه‌ها رسیدگی به پارک‌های محله‌ای هم در دستور کار مناطق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار