گره گشایی با عشق و هنر +تصویر

جمعی از بانوان هنرمند بافقی برای زائران اربعین بیش از هزار بادبزن می‌بافند.

با نزدیک شدن پیاده روی اربعین حسینی تعدادی از بانوان حصیر باف بافق با هدف کمک به زائران حسینی و کاهش گرمای طاقت فرسای سفر پیاده اربعین به تولید باددبزن پرداخته اند.

حدود ۲۰ بانوی بافقی گره‌هایی با عشق و هنر می‌آمیزند و به امید گره گشایی در پیاده روی اربعین این کار را انجام می‌دهند. 

معصومه پوراسماعیلی بانوی بافقی چندسالی است که با همراهی دیگربانوان هنرمند شهرستان، برای زائران پیاده اربعین بادبزن می‌بافد و نذر کرده است هر سال این کار را انجام دهد.

او می‌گوید هوای کربلا گرم است و برای همین به عشق امام حسین (ع) قرار گذاشتیم با بانوان محله تعدادی بادبزن ببافیم و به زائران پیاده و موکب‌ها هدیه کنیم. 

یکی از اهالی محله چندروزی است خانه خود را به کارگاهی برای آماده سازی بادبرن‌ها تبدیل کرده است و همه با نذر و نیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

بانوان هنرمند بافقی روزانه حدود ۲۵۰ بادبزن تهیه می‌کنند و آن را به موکب‌های شهر برای رساندن به دست زائران پیاده اربعین حسینی تحویل می‌دهند.

بانوان بافقی درکنار بادبزن بافی نذورات دیگر خود را هم توزیع می‌کنند و این کار را هر روز با سلام و صلوات بر امام حسین (ع) انجام می‌دهند.

شهرستان بافق به شهر ملی حصیربافی کشور مشهوراست و با داشتن سطح بیش از ۲ هزار هکتار نخلیلات، ظرفیت خوبی برای تهیه این بادبزن‌ها است. 

بانوان بافقی آروزو دارند این بادبزن‌ها دست هر زائری که باشد و هر قدمی که برای زیارت امام حسین (ع)، برمی دارد، برای آنان نیز دعا کنند.

گره گشایی با عشق و هنر +تصویر

گره گشایی با عشق و هنر +تصویر

گره گشایی با عشق و هنر +تصویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار