محدودیتهای مصرف برق در صنایع خراسان رضوی تا پایان مردادماه ادامه دارد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افزایش محدودیتها برای قطعی برق صنایع تا دو هفته آینده یعنی پایان مردادماه به پایان خواهد رسید و سپس فعالیت آنها به حالت عادی باز می‌گردد.

امیررضا رجبی روز سه شنبه با اشاره به ناترازی حوزه برق با رشد بخش تولید در کشور افزود: سرمایه گذاری لازم برای تامین برق کشور از سال ۱۳۹۵ به بعد در کشور انجام نگرفت و خلا کمبود برق خود را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نشان داد.

وی بیان کرد: در این راستا اعمال محدودیت‌های برق برای بخش‌های مختلف از جمله صنایع از سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز شد که در ابتدا ناهماهنگی‌هایی در این زمینه وجود داشت، دولت نیز برای جبران این ناترازی در تولید به سراغ تولید برق از طریق نصب نیروگاه‌های گازی و تجدیدپذیر نمود که تاکنون وزارت نیرو اقدامات موثری در این دو بخش انجام داده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: در ادامه تولید برق توسط وزارت نیرو مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در کلان کشور وارد عمل شود، در کنار آن اعمال محدودیت در مصرف برق برای بخش صنایع در سال ۱۴۰۱ منظم و با برنامه شد.

وی اظهار کرد: در هر صورت قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان سال ۱۴۰۱ اثر مستقیم بر بخش تولید می‌گذاشت، اما بخش صنعت استان در سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعمال شده، با کاهش تولید مواجه نشد.

رجبی اظهار داشت: برنامه اعمال محدودیت‌ها برای مصرف برق در بخش صنایع در سال ۱۴۰۲ نظم بیشتری نسبت به سال قبل پیدا کرد و با هماهنگی وزارت نیرو قطعی برق برای این بخش به یک روز تقلیل یافت که این نقیصه با جابجایی شیفت کاری در روز‌های تعطیل قابل جبران بود.

وی گفت: در مرداد ماه امسال پدیده گرمایشی بر کل کشور مستولی شد که خراسان رضوی نیز از آن بی بهره نبود، کمیسیون انرژی استان نیز به تبع از کل کشور محدودیت‌های مصرف برق برای بخش صنایع را بیشتر کرد، به طوری که به ۲ روز در هفته افزایش یافت.

برچسب ها: مصرف برق ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.