غرامت کشاورزان استان اردبیل به‌زودی پرداخت می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: غرامت ناشی از سیل کشاورزان این استان تا آخر این هفته پرداخت می‌شود.

نوبخت اژدری گفت: کشاورزان پیگیر پرداخت مطالبات و غرامت محصولات خود هستند که با پیگیری‌های بعمل آمده مقرر است تمام غرامت کشاورزان از سوی بیمه به حساب کشاورزان واریز شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: تاکنون ۱۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال از بابت بهای گندم به گندم‌کاران پرداخت شده و الباقی بها هم بزودی پرداخت خواهد شد.

به گفته او، علاوه بر پرداخت غرامت کشاورزان از سوی بیمه، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال هم از سوی مدیریت بحران به خسارت‌دیدگان استان اردبیل پرداخت خواهد شد.

اژدری با بیان اینکه میزان خرید گندم از کشاورزان به ۲۲۱ هزار تن رسیده است ، افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان خرید گندم به بیش از ۲۸۰ هزار تن برسد.

او با بیان اینکه امسال ۳۵۰ هزار هکتار اراضی دیم این استان در اثر خشکسالی غیرقابل برداشت شده است ، گفت: هر سال بخشی ار اراضی دیم استان ناشی از خشکسالی دچار خسارت هنگفتی می‌شود که امسال میزان آن بیشتر از سال‌های گذشته برآورد شده و ضروری است کشاورزان استان به سمت کشت محصولات کم آب بروند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین از اجرای طرح جهش تولید در ۳۴۰ هزار هکتار دیم‌زارهای استان خبر داد و افزود: در سال پیش رو این میزان به ۳۶۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.