معاون استاندار سمنان:

۴۰۰ متقاضی، زمین در قالب قانون جوانی جمعیت دریافت کردند

ریواده گفت: ۴۰۰ نفر از متقاضیان دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تاکنون زمین برای مسکونی دریافت کردند.

احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان گفت: به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان سمنان توجه ویژه می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ متقاضی برای تحویل زمین و استفاده از ظرفیت قانونی جوانی جمعیت در استان سمنان تاکنون ثبت نام کردند که رویه در این خصوص باید تسریع شود.

وی بیان کرد که تاکنون ۴۰۰ نفر از متقاضیان دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان زمین مسکونی خود را دریافت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: جوانی جمعیت یکی از تکالیف و اولویت‌های کشور و استان سمنان است، در این حوزه به اقدام عملی و برنامه‌های اجرایی نیاز است.

ریواده با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در حوزه جوانی جمعیت، افزایش نرخ فرزند آوری و ترویج خانواده پر جمعیت به صورت ویژه در دستور کار است، گفت: چابک‌سازی فرآیند‌ها نیز در این حوزه باید انجام شود تا فرزندآوری به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گفته وی، دستگاه‌های اجرایی استان سمنان که عضو ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان هستند، نسبت به اجرای تکالیف و وظایف تعیین شده خود در حوزه قانون جوانی جمعیت اهتمام ورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: استفاده از مشوق‌های فرهنگی برای فرهنگ سازی در خصوص فرزند آوری در راستای اجرای قانون جموانی‌جمعیت از دیگر مباحث دارای اهمیت است.

طبق آمار اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، ۳۸ درصد جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان را جوانان تشکیل می‌دهند، ولی در شاخص ازدواج و فرزندآوری سمنان از استان‌های دارای پایین‌ترین آمار و در انتهای جدول استان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.