مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: با تلاش و پیگیری متخصصان، مشکل پست ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه شهید رجایی که موجب خروج دو واحد بخاری شده بود برطرف شد.

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین در خصوص خارج شدن دو واحد بخاری ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه و همچنین بازگشت دوباره این واحد‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت:با توجه به شرایط جوی و بر اثر صاعقه و رعد و برق و طوفان شدید به دلیل ایجاد اتصال کوتاه روی ترانس‌های جریان سکتور‌های میانی خط‌های ورد آورد تهران و خط گیلان باعث عمل نمودن رله‌های حفاظتی در پست ۴۰۰ کیلو ولت نیروگاه شهید رجایی شد، که این موضوع با ایجاد وقفه‌ای باعث قطعی برق در بعضی نواحی شهر تهران گردید و با اقدام به موقع وسریع تیم‌های فنی این خطوط مجددا برقرار شدند.

وی تصریح کرد: پس از عمل نمودن رله‌های حفاظتی در پست ۴۰۰ کیلو ولت موجب نوسانی شدن پمپ‌های سوخت مایع در واحد‌های شماره ۲ و ۳ بخاری این نیروگاه شد که این اتفاق باعث خروج دو واحد گردید که با این اتفاق ممکن بود واحد‌های شماره یک و چهار نیروگاه نیز از مدار تولید خارج شوند که با عملکرد صحیح و دقیق کارکنان بهره برداری نیروگاه از این خروج‌ها جلوگیری شد.

موتاب‌ها افزود: بلافاصله پس از این اتفاق با فراخوان تیم‌های متخصص نیروگاه و با کمک نفرات حاضر در کمترین زمان ممکن این واحد‌ها به مدار تولید بازگشتند و شرایط تولید برق به حالت عادی بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین بیان داشت: با بازگشت دوباره واحد‌های شماره دو و سه بخاری نیروگاه شهیدرجایی، ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد تا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان به ویژه شهروندان تهرانی ایجاد نشود.

نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت ۱۲۳/۴ و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶ مگاوات جمعا به ظرفیت ۲۰۴۲ مگاوات، نقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه سراسری کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار