اجرای طرح عرضه مستقیم کالا در محلات یزد

استاندار یزد گفت: در نخستین مرحله از طرح مردمی سازی عرضه کالا در محلات، قرار است میوه بطور مستقیم در منطقه امامشهر عرضه شود.

فاطمی استاندار یزد در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: تصویب تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی اعلام قیمت جدید گوشت مرغ در استان یزد با توجه به افزایش تولید از مهمترین دستورات این نشست بود.

او افزود: با تشکیل این کمیته و اعلام نظر در این مورد پیش بینی شده قیمت مرغ در استان یزد اندکی کاهش داشته باشد.

استاندار یزد ادامه داد: از دیگر مصوبات این نشست اجرای طرح مردمی سازی عرضه کالا در محلات با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی بود که قرار است در نخستین مرحله در امامشهر عرضه مستقیم میوه از این طریق انجام شود.

فاطمی گفت: با اجرای این طرح محصولات عرضه شده مستقیم از کشاورز خریداری می‌شود و با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه پاییزه و البته تدوین شیوه نامه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی در استان یزد از دیگر تصمیمات کارگروه تنظیم بازار استان یزد بود.

استاندار یزد با اشاره به ناپایداری قیمت مرغ و گوشت قرمز در استان یزد که بیشتر متاثر از تغییر قیمت نهاده‌های دامی بود، جهاد کشاورزی را مکلف کرد ساز و کار خود کفایی استان یزد در تولید نهاده‌های دامی را طراحی و اجرایی کند.

فاطمی افزود: در موضوع پوشاک نیز با توجه به اینکه قطب تولید محصولات نساجی در کشور هستیم باید به تولید پوشاک نیز توجه بیشتری کنیم.

او از اتاق اصناف هم خواست با کافی شاپ‌های بدون مجوز در یزد برخورد کند تا آن‌ها برای دریافت مجوز‌های لازم اقدام کنند.

استاندار یزد بر لزوم برنامه ریزی برای ذخیره سازی گوشت و دیگر کالا‌های اساسی در استان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.