مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۶۱۰ هکتار زمین در دولت سیزدهم به مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزوده شده است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: بخشی از اراضی افزوده شده به مساحت شهرک‌های صنعتی استان قزوین به شهرک تخصصی انرژی اختصاص دارد که واگذاری زمین آن به سرمایه گذاران آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در حال خاضر چهار هزار و ۶۷۸ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین برای واگذاری به سرمایه گذاران و احداث واحد‌های تولیدی وجود دارد.

این مسوول همچنین گفت: ۲ هزار و ۱۰۲ سرمایه گذار تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان قزوین جذب شده اند که از این تعداد ۹۹۳ طرح صنعتی به بهره برداری رسیده اند و سایر نیز در دست ساخت و ساز قرار دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۹۰ سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین جذب و ۱۴۲ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شد.

صفاری اظهار کرد: پیش بینی اشتغال مستقیم طرح‌های یاد شده با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، چهار هزار و ۸۰۰ نفر است.

وی در ادامه از صدور اسناد تک برگی مالکیتی برای ۴۳۱ هکتار از شهرک‌های صنعتی قزوین و همچنین آماده‌سازی اسناد تفکیکی برای هزار و ۶۶۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان قزوین خبر داد.

این مسوول با بیان اینکه ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین وجود دازد که به دلیل مسایل و مشکلات اقتصادی در گذشته تعطیل شده اند، گفت: در دولت سیزدهم ۹۵ واحد راکد تولیدی با برنامه ریزی و حمایت‌های انجام شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی قزوین، گفت: سال گذشته ۵۵۳ میلیارد تومان در این خصوص اعتبار صرف شد.

وی در ادامه از تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک آراسنج تا سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ۲ طرح، تعداد شهرک‌های صنعتی استان قزوین که صاحب تصفیه خانه فاضلاب هستند به پنج مورد افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.