نمایش «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد در همدان آغاز می‌شود

نمایش «فصل شیدایی» از ۲۰ مرداد به مدت ۱۴ شب در همدان اجرا خواهد شد و این نمایش بیانگر قصه خلقت تا ظهور است که در سه فصل انبیا، صدر اسلام و دوران معاصر تقسیم می‌شود.

علیرضا کوهفر تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» در خصوص اجرای نمایش «فصل شیدایی» در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گفت: «فصل شیدایی» اجرایی شبیه نمایشی است که سال‌ها پیش به نام «شب‌های آفتابی» در اولین کنگره شهدا اجرا شد.

او گفت: «شب آفتابی» سوله‌محور بود، به طوری که مردم داخل سالن و زیر سقف بودند و نمایش بیرون و در فضای باز اجرا می‌شد، اما در مدل جدید که به نام «فصل شیدایی» است و از سال ۹۳ در استان‌های مختلف اجرا می‌شود، سوله حذف شده و مردم در فضای باز روی صندلی نمایش را تماشا می‌کنند.

تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه هر شب می‌توانیم پذیرای ۵ هزار نفر باشیم گفت: در این برنامه علاوه بر نمایش، بُعد تصویر هم اضافه شده در حالی که در «شب‌های آفتابی» فقط نمایش بود، همچنین از تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه نیز استفاده شده است.

او با اشاره به اینکه «فصل شیدایی» در ۲۳ شهر اجرا شده و همدان به عنوان بیست و سومین استان میزبان است گفت: این برنامه در کشور‌های عراق و سوریه نیز با نام "قیامت الارض" اجرا شد که در عراق در چهار شهر و در سوریه نیز در سه شهر اجرا داشتیم.


تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه در همدان یک ماه است که کار شروع شده است گفت: زمین و مهندسی دکور انجام شده و از امروز به صورت تخصصی کار نور و صدا و تصویر انجام خواهد شد که اگر طبق روال پیش برویم جمعه اولین اجرا را خواهیم داشت که تا سوم شهریور نیز ادامه دارد.

کوهفر گفت: چیدمان دکور به نحوی است که وسط زمین اجرا، جای تماشاچیان است و اتفاقات نمایش در سمت راست و چپ و روبروی تماشاچیان رخ می‌دهد و در روی پرده مشکی رنگی هم فیلم نمایش داده می‌شود.

او با بیان اینکه در این نمایش اتفاقاتی از زیر تصویر بیرون می‌آید که برای تماشاچی جذاب است و آسانسور هم کار گذاشته شده که سوژه‌ای از دل زمین بیرون می‌آید افرود: با توجه به اینکه اجرا‌های ما شب است دکور‌های ما خام است و در روز خیلی جذابیت ندارد، اما در شب جذاب‌تر است.


تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» با تاکید بر اینکه دکور‌های پرکاری هم داریم که از پشت صحنه وارد و خارج می‌شوند گفت: نمایش قصه "خلقت تا ظهور" است که در سه فصل انبیا، صدر اسلام و دوران معاصر تقسیم می‌شود.

کوهفر با بیان اینکه دوران معاصر نمایش نسبت به هر شهر متفاوت است گفت: در همدان نیز دوران معاصر بومی‌سازی شده که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

او گفت: با توجه به اینکه اجرای نمایش همزمان با ماه محرم است، بخش روضه‌ای غالب است، اما در سایر ایام بر حسب زمان و مکان و ایام تغییراتی را در نمایش داریم.

تهیه‌کننده نمایش «فصل شیدایی» با بیان اینکه نمایش تقریبا دو ساعت پس از نماز مغرب و عشا برگزارمی شود گفت: در این نمایش ۲۵۰ نفر اجرا دارند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها سرباز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار