وزیر راه و شهرسازی:

ماهانه یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته هر ماه یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور به بهره برداری می‌رسد.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم پایان عملیات احداث تونل دوم راه کربلا و بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت و افتتاح ۶ دستگاه پل بزرگ در مسیر ایلام - مهران اظهار کرد: مردم استان ایلام در دفاع مقدس و میزبانی از زائران امام حسین (ع) سربلند بیرون آمده اند و باید قدردان این مردم صبور بود.

وی بیان کرد: در آستانه اربعین هستیم، ۶۰ درصد تردد زوار از مرز مهران و مسیر استان ایلام انجام می‌شود، در همین راستا مسیر ایلام - مهران به عنوان شاهراه اصلی تردد زوار اربعین است که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی در بحث توسعه، بهسازی، تعریض و اصلاح قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: فارغ از مسئله اربعین، توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های ایلام برای توسعه اقتصادی استان بسیار مهم و حیاتی است، نمی‌توانیم حرف از توسعه اقتصادی یک منطقه بزنیم، ولی راه‌های مواصلاتی آن منطقه دیده نشود.

وی اظهار کرد: امروز پروژه‌های خوبی در مسیر ایلام - مهران از جمله یک تونل ۷۳۰ متری به بهره برداری رسید و بطور قطع نقش مهمی در تسهیل تردد زوار اربعین و خود مردم استان ایلام دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک تونل دیگر در مسیر ایلام - مهران در مراحل پایانی است، با توجه به تردد زوار اربعین از هفته‌های آینده، در این تونل نیز تردد به صورت موقت انجام خواهد شد و ۲ ماه بعد از اتمام اربعین پروژه به طور کامل بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در مسیر ۹۳ کیلومتری ایلام - مهران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه از جمله روکش آسفالت، تعریض و احداث پل انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران با وزارت راه و شهرسازی برای انجام پروژه‌های راهسازی همراهی کرده اند، گفت: این وزارتخانه برای اربعین بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخش مهمی از اعتبارات در استان ایلام هزینه می‌شود، طی ۲ سال گذشته کار‌های بزرگی برای توسعه زیرساخت‌های استان صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز برنامه دولت، افزایش تولیدات و سفارش گیری از شرکت‌های داخلی است، برنامه واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی نیز در وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی تحویل استان‌ها داده شده و تا پایان سال یک هزار دستگاه دیگر تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور در بسیاری از بخش‌ها تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، مطرح کرد: برای اربعین ۳ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در ایلام هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.