رفع بوی بد تصفیه خانه در شهرک صنعتی اشتهارد

با اجرای طرح توسعه در تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد انتشار بوی بدی که باعث آثار و اذیت شهروندان این شهرستان شده بود رفع شد.

مدیرعامل شهرک صنعتی اشتهارد گفت:  شهرک صنعتی اشتهارد  ۱۸۰۰ واحدتولیدی فعالیت می کنند که  تاسه ماه  پیش غیراستاندارد بودن تصفیه خانه اش باعث آلایندگی زیست محیطی شهرستان ها واستان های همجوار شده بود .

هدایت مهر با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه این شهرک از سال ۸۴ واستفاده غیراستاندارد از آن افزودمشکل اساسی این تصفیه خانه  غلظت بالای توربوتی ورنگ سیاه پساب خروجی بود که توانستیم با اجرای این طرح  رنگ پساب تغییر را دهیم.

اوگفت با فعال کردن سیستم شیمیایی  بوی نامطبوع تصفیه خانه حذف وآلودگی زیست محیطی به یک دهم رسید.

هدایت مهر با بیان اینکه روزانه ۴هزار مترمکعب پساب از واحدهای صنعتی این شهرک وارد تصفیه خانه می شود، افزود: استفاده از مواد لخته ساز ومنعقد کننده،ایجادتغییرات در ورودی پساب به لاگن های متعادل سازوراکتور ولاگن های هوازی وپایش ازمبداتوسط۱۳ کارشناس  ازجمله اقدامات انجام شده دراین تصفیه خانه است.


مهدوی، مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان اشتهارد نیز گفت: الودگی زیست محیطی این تصفیه خانه  از ۲۰ هزار cod به دوهزار cod  رسیده است.

او گفت حالابا اجرای طرح بازچرخانی آب  دراین تصفیه خانه ضمن مصرف بهینه آب واستفاده درصنعت می توانیم  شهرکی سرسبز هم داشته باشیم. 

به منظور افزایش ۴۰ درصدی این تصفیه خانه قرارهم هست طرح توسعه تا یکسال اینده با اعتبار  ۷۰ میلیارد تومان اجراشود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.