دومین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مهاباد برگزار شد

دومین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف برنامه ریزی ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۷ سالروز بازگشت آزادگان به وطن در فرمانداری مهاباد برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گفت: ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرور آفرینان و جوانمردان ایثار و مقاومت به میهن اسلام به عنوان روزی پرشکوه، عزت آفرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و پر از افتخار و حماسه است.

وی ادامه داد: مقاومتِ آزادگان سرافراز در زندان‌های بدون هیچ گونه امکانات رفاهی و ارتباطی و در سخت‌ترین شرایط نه تنها روحیه دشمنان را تضعیف کرد بلکه ملت ایران را سربلند و همگان را به تعظیم و احترام آزادگان همیشه استوار کشور وادار کرد.

عباسی با بیان اینکه مهاباد دارای ۲۵۳ آزاده است، افزود: مراسمی تحت عنوان قدردانی و ارج نهادن از آزادگان شهرستان برگزار خواهد و در کنار آن فرصتی برای بیان خاطرات تاثیرگذار برای نسل جوان و انعکاس آن نیز فراهم می‌شود.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه مهاباد دارای ۲۵۳ آزاده است، اضافه کرد: از ظرفیت شهرداری برای نصب بنر‌های حاوی متحوای گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان و تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده خواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه برگزاری آیین قدردانی در آزادگان و مراسم تحت این عنوان بحث و گفتگو شد.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان‌های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.