رزمایش ائتلاف ضد چینی در سواحل سیدنی

هند، ژاپن، استرالیا و آمریکا که ۴ عضو کواد هستند امروز پنجشنبه رزمایشی دریایی را در سواحل سیدنی آغاز خواهند کرد.

هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا آماده شدند تا یک رزمایش دریایی را در سواحل سیدنی در روز پنجشنبه آغاز کنند.

به گزارش رویترز، این نخستین بار است این رزمایش‌های جنگی که قبلا در اقیانوس هند برگزار می‌شد، در استرالیا برگزار می‌شود. کارل توماس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در سیدنی گفت: «این رزمایش، توانایی نیروی دریایی چهار کشور را برای همکاری با یکدیگر بهبود می‌بخشد.»

استرالیا سال ۲۰۰۸ پس از اعتراض چین به مشارکت استرالیا در این رزمایش دریایی، از آن خارج شد. این ائتلاف با چهار کشور احیا و استرالیا سال ۲۰۲۰ به آن ملحق شد. در عین حال، چین همچنان به حضور استرالیا اعتراض می‌کند و در تلاش برای مهار آن است. استرالیا با اعزام جت‌های جنگنده اف ۳۵، هواپیما‌های شناسایی پی ۸ و زیردریایی در این رزمایش شرکت خواهد کرد.

اگرچه رزمایش امسال که برای اولین بار در خارج از سواحل هند انجام می‌شود و تعداد ناو‌های جنگی نسبتاً کم است، اما سطح پیچیدگی در عملیات هوایی، سطحی و زیرسطحی بالا خواهد بود.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا در ماه مارس در جریان سفر خود به دهلی نو گفت که هند در قلب رویکرد کشورش به منطقه حساس هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن قرار دارد و هر دو کشور «تعهد تزلزل‌ناپذیری» برای حفظ قوانین مبتنی بر نظم بین المللی دارند. در حالی که هند در دو دهه گذشته همکاری‌های دفاعی گسترده‌ای را با آمریکا ایجاد کرده است، در حال حاضر نیز به طور پیوسته روابط نظامی دوجانبه با ژاپن و استرالیا را تقویت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار