مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : این اداره کل با تمام امکانات و تجهیزات خود در ایام اربعین آماده خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این استان است.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : برنامه اصلی سازمان انتقال خون افزایش ذخایر خونی است که هم در پایگاه انتقال خون سازمان ذخایر خون خوبی از همه فرآورده‌های خونی داشته باشیم و هم همه مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که در مسیر پیاده روی اربعین هستنداین ذخایر تامین شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا با توجه به موقعیت استان کرمانشاه و اینکه شمار زیادی از زائران اربعین از این استان عبور می‌کنند چنانچه تصادفاتی به وقوع بپیوندد بتوان با استفاده از ذخایر لازم نیاز ذخایر خونی را برطرف سازیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: با اورژانس پیش بیمارستانی نیز هماهنگی‌هایی انجام شده تا حداقل چهار واحد گروه خون O منفی را در بانک خونی بیمارستان قصر شیرین به غیر از ذخایر اصلی خودشان ذخیره سازی کنیم تا در صورتی که حادثه‌ای پیش آمد و نیاز به اعزام بالگرد بود این ذخایر را در اختیار داشته باشند تا در محل حادثه اگر مصدومی نیاز به تزریق خون داشت انجام شود.

میرزاده ادامه داد: برهمین اساس سال گذشته تفاهمنامه‌ای با اورژانس پیش بیمارستانی انجام شد و همکاران این اورژانس با حضور در مرکز انتقال خود آموزش‌های لازم را در زمینه نحوه حمل و نقل و تزریق خون و سایر مراحل لازم فراگرفتند.

وی تاکید کرد: پیش بینی شده است با توجه به اینکه بیمارستان قصر شیرین امکان نشست و برخاست بالگرد را دارد بتوان از ذخایر O منفی پیش بینی شده به صورت کاملا مناسب در کمترین زمان ممکن استفاده کرد.

میرزاده یادآور شد: در این مدت همکاران انتقال خون به صورت آنکال حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات لازم را از زمانی که پیاده روی اربعین آغاز می‌شود تا چند روز پس از پایان این مراسم که زایران بازمی گردند در کنار کادر دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی به مراجعان ارایه دهند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با قدردانی از استقبال مردم نوع دوست استان کرمانشاه در زمینه اهدای خون گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان اهدای خون در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.