رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواست با ارسال ۱۳ میلیارد دلار تسلیحات جدید به اوکراین موافقت کند.

طی ۱۸ ماهی که از جنگ اوکراین می‌گذرد، آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی کی یف در نبرد با روسیه به شمار می‌رفته است. حجم گسترده کمک‌های واشنگتن به اوکراین در حالی انجام می‌شود که دولت بایدن برنامه بلندمدتی برای حمایت از این کشور در جنگ دارد.

به گزارش تله تریدر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد از کنگره درخواست کرده است با بسته جدید کمک‌ها به اوکراین شامل ۱۳ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به علاوه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی، بشر دوستانه، و امنیتی موافقت کند. 

در نامه‌ای که دولت بایدن به قانونگذاران آمریکایی ارسال کرده است درخواست فعلی بخشی از لایحه هزینه‌های اضطراری بزرگتر دولت به ارزش ۴۰ میلیارد دلار است که شامل بودجه برای امدادرسانی در بلایای طبیعی و امنیت مرزی می‌شود. 

بایدن در این باره می‌گوید: من از کنگره می‌خواهم اقدامات فوری به منظور تصویب این لایحه انجام دهد که به دنبال انجام تعهدات ما برای محافظت از مردم اوکراین است و علاوه بر آن به دفاع از سرزمین ما و دموکراسی در سرتاسر جهان کمک می‌کند. این طرح به دنبال مقابله با آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های ما و مبارزه با مواد مخدر از جمله فنتانیل است. 

در نامه ارسال شده به کنگره موضوع امنیت مرز‌های جنوبی Hمریکا که اکنون با بحران پناهجویان دست به گریبان است نیز مطرح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
کل پول بلوکه شده ایران ۹ میلیارد دلار نشد
آخرین اخبار