سرپرست گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ساکنان در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر از سهم ۷۰ درصدی دریافت این خدمات برخوردار هستند.

دکتر محمد رضا نادری گفت: جامعه هدف حوزه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی بیشتر بانوان باردار و کودکان زیر پنج سال هستند که دسترسی به خدمات دندانپزشکی در حاشیه شهر و روستاها را ندارند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ هزار و ۳۰۲ مورد خدمت دندانپزشکی، معاینه و آموزش در این حوزه برای ساکنان حاشیه شهر مشهد ارائه شده است.

سرپرست گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طی این بازه زمانی حدود ۵۲ هزار و ۹۸۷ مورد خدمت دندانپزشکی و ۴۷ هزار و ۳۱۵ مورد خدمات در حوزه معاینه و آموزش توسط دندانپزشکان مراکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد به جامعه هدف ارایه شده است.

وی ادامه داد: در این راستا هزار و ۵۰۶ مورد درمان ریشه دندان، ۱۰ هزار و ۴۵۴ مورد ترمیم دندان، ۲ هزار و ۹۴ مورد جرمگیری،۲۲ هزار و ۸۷۱ مورد کشیدن دندان و ۲ هزار و ۱۸۵ مورد پرکردن شیارهای دندان کرسی برای پوسیدگی از دندان توسط دندانپزشکان مراکز جامع خدمات سلامت در حاشیه شهر مشهد انجام شده است.

نادری گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۴۳۴ مورد فلوراید تراپی و سایر خدمات دندانپزشکی نیز از ابتدای امسال تاکنون توسط پزشکان و مراقبین بهداشت در مراکز جامع خدمات سلامت به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه معاینه و آموزش نیز برای مراجعان انجام شده و تمام اطلاعات بیمار ثبت پرونده الکترونیک سلامت شده است، ادامه داد: معاینه و آموزش برای هر فردی حدود پنج تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.