نابودی پهپاد اوکراینی در آسمان مسکو

روسیه اعلام کرد پهپادی که بر فراز مسکو در حال پرواز بود و سبب تعلیق عملکرد فرودگاه بین‌المللی «ونوکووا» شده بود را سرنگون کرده است.

حریم هوایی دو فرودگاه روسیه امروز (جمعه) به طور موقت بسته شد و همه ورود و خروج‌ها در آن به حالت تعلیق درآمد، اقدامی که خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه اعلام کرد ناشی از پرواز‌های مشکوک پهپاد‌ها در برخی مناطقه روسیه بوده است.

به گزارش رویترز، فرودگاه بین‌المللی «ونوکووا» درمسکو و فرودگاه «کالوگا گرابتسف» در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی پایتخت روسیه اعلام کردند پرواز‌ها «به دلایلی خارج از کنترل فرودگاه» متوقف شده‌است.

با این حال، شهردار مسکو بعداً اعلام کرد که یک پهپاد بر فراز پایتخت روسیه سرنگون شده است. پرواز‌های هر دو فرودگاه در حال حاضر از سر گرفته شده است.

از سوی دیگر، روسیه  اعلام کرد ۱۳ پهپاد اوکراینی را که به دنبال حمله به مسکو و همچنین بزرگترین شهر کریمه بود، سرنگون کرده است. وزارت دفاع روسیه در خصوص پهپاد نابود شده در آسمان مسکو گزارش داد: «امروز جمعه، تلاش کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با هواپیمای بدون سرنشین به تاسیساتی در مسکو خنثی شد. این پهپاد سرکوب شد و در یک منطقه جنگلی در غرب شهر مسکو سقوط کرد».

حملات پهپادی در آسمان روسیه از زمان منهدم شدن یک پهپاد بر فراز کرملین در اوایل ماه مه افزایش یافته است. مناطق غیرنظامی پایتخت اواخر ماه مه مورد حمله قرار گرفت و یک منطقه تجاری مسکو دو بار در سه روز در اوایل ماه جاری هدف قرار گرفت. اوکراین معمولاً در مورد اینکه چه کسی پشت حملات در خاک روسیه است اظهار نظر نمی‌کند، اگرچه مقامات کی‌یف علناً از این حملات ابراز رضایت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سوخو ۳۵ هایی که قرار بود به ایران تحویل شود چه شد ؟؟!! نکند دوباره پای خیانت طرف مقابل در کار است ؟؟
آخرین اخبار