رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهم استان برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور را کاشت ۹.۱ میلیون اصله نهال ظرف چهار سال اعلام کرد.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در یک بازه زمانی چهار ساله در کشور، گفت : سهم استان کرمانشاه برای اجرای این طرح در ابتدای کاشت هشت میلیون اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه تولید نهال این سهمیه هم اکنون به ۹.۱ میلیون اصله نهال افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱.۶ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید شده، گفت: میزان تولید نهال در نهالستان‌های استان تا پایان سال به مرز سه میلیون اصله نهال یعنی معادل کل ظرفیت تولید نهالستان‌های استان خواهد رسید.

جلیلیان با بیان اینکه استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد، گفت: ظرفیت تولید نهالستان‌های استان تولید سه میلیون اصله نهال است.

وی با بیان اینکه نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار دارد، گفت: عمده نهال‌های موجود در این نهالستان گونه‌های سردسیری و پارکی شامل زالزالک، زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، بنه، بادام، گلابی وحشی، ارغوان و... است.

وی افزود: در نهالستان گرمسیری استان که در شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد، انواع گونه‌های گرمسیری شامل کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.