نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از نخبگان و جوانان دغدغه‌مند خواست برای ورود به عرصه نمایندگی مجلس شورای اسلامی وارد عرصه عمل شوند و نام‌نویسی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب اله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه یکی از مسیر‌های اصلاح قوانین فسادزا و تحقق عدالت در جامعه، مجلس شورای اسلامی است، گفت: افرادی که فهم دقیقی از قانون برای تحقق عدالت دارند و نخبگانی که از تبعیض‌های موجود در جامعه ناراحت هستند، در این عرصه ورود و به حل مشکلات جامعه کمک کنند. 

او تصریح کرد: ضروری است صدا و سیما هم شرایط تبلیغ یکسان را برای معرفی برنامه‌های داوطلبان به مردم فراهم کند. 
 
خطیب جمعه همدان در ادامه به اهداف قیام امام حسین (ع) و مبارزه برای اصلاح مفاسد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و افزود: پیام آن قیام، امروز هم در درس‌هایی برای جامعه اسلامی ما دارد و وجود برخی مفاسد و ساختار‌های اداری غلط و پیچیده موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده که نیازمند اصلاحات اجتماعی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اصلاحات اجتماعی را در گرو تحقق نظام الهی بیان کرد و گفت: سیستم اداری پیچیده و تمرکز قدرت در وزارتخانه‌ها از جمله در بخش مسکن، امروز موجب گرفتاری و معطلی مردم شده و راهکار اصلاح آن تحقق نظام ولایی و قرار گرفتن مدیرانی عادل و مدبر در راس کارهاست. 
 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه امروز همه باید در عرصه‌های مبارزه با فساد، اختلاس، مسائل اخلاقی و فرهنگی احساس مسئولیت و امر به معروف و نهی از منکر کنند، افزود: براساس آمار از ابتدای امسال تا کنون حدود نیم درصد از علت نزاع‌های خیابانی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب بوده، اما برخی افراد مغرض که به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه هستند، خبر‌های این نزاع‌ها را برجسته می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی همچنین به شرایط سیاسی اجتماعی پس از قیام عاشورا و نقش امام سجاد (ع) در این برحه اشاره کرد و گفت: پس از این واقعه دین اسلام و مذهب تشیع از بین رفته بود، اما امام سجاد (ع) با دعا، گریه‌های سیاسی و زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) جایگاه اسلام، اهل بیت و شیعه را دوباره احیا کرد.
 
او در پایان خطبه‌ها با درخواست از دولت برای پرداخت پول گندم کشاورزان، از کشاورزان هم خواست به پرداخت زکات محصول خود که موجب برکت در اموال آن‌ها می‌شود توجه و مبلغ زکات را به صلاحدید خود برای نیازمندان یا اجرای طرح‌های عمرانی مانند ساخت مسجد یا درمانگاه هزینه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار