رئیس‌جمهور صربستان تأکید کرد جنگ روسیه و اوکراین فرسایشی است و غرب نمی‌تواند روسیه را شکست دهد.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان گفت: «جنگ فرسایشی در حال انجام است و با تمام قدرت غرب، روسیه در میدان جنگ شکست نخواهد خورد».

به گزارش راشاتودی، او همچنین تأکید کرد که مسکو «بهتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند» تحت تحریم‌های غرب ایستادگی می‌کند.

در همین حال «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد: «ایستادن در برابر روسیه در اوکراین گزینه‌ای ارزان است، زیرا حداقل سربازان آمریکایی نمی‌میرند.»

اوکراین که برای بازپس‌گیری مناطق ازدست داده خود ضدحمله‌ای را علیه ارتش روسیه با پشتیبانی غرب و سلاح‌های ناتو آغاز کرده، تاکنون در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده است و حملات کی‌یف تاکنون نتوانسته است به جایی برسد.

مطبوعات جریان اصلی آمریکا ناگهان لحن خود را تغییر دادند و مجبور شدند اعتراف کنند که ضدحمله اوکراینی که به خوبی تبلیغ شده بود شکست خورده است. برخی از روزنامه‌های معتبر آمریکایی حتی تا آنجا پیش رفتند که گزارش دادند تاکتیک‌های نظامی آمریکا در میدان نبرد اوکراین تقریباً بی‌فایده بوده است.

تنش روسیه و غرب به دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو همراه شده است. مسکو اما با اقدامات متقابل ازجمله لزوم پرداخت بهای فروش سوخت خود به اروپا با «روبل» پول ملی روسیه، این تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است.

ائتلاف ناتو و کشور‌های غربی ازجمله آمریکا که خود با استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های روسیه این کشور را به آغاز درگیری‌ها با اوکراین تحریک کردند، حالا با دادن تجهیزات نظامی و حمایت مالی از کی‌یف به دنبال ادامه تنش‌ها و فروش تسلیحات جنگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار