استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه خط ۱۳۲ کیلوولت ۲ مداره دژکوه این استان پس از سال‌ها انتظار به طول ۴۶.۵ کیلومتر و به عنوان یکی از مصوبات سفر نخست رییس جمهور به استان وارد مدار شد.

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال امروز ۲۰ مردادماه با موفقیت به اتمام رسید و برق آن وارد مدار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح پست و خط انتقال دژکوه، به منظور ایجاد پایداری بیشتر برق منطقه سوق و لنده و تقویت زیرساخت‌های برق استان انجام گرفته است، افزود: برق وارد مدار شده مورد استفاده شبکه برق منطقه نیز قرار گرفته و به صورت رسمی نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

احمدزاده اضافه کرد: در دولت سیزدهم تاکنون اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف اجرایی شده که راهکاری برای برون رفت از برخی مشکلات مناطق مختلف استان محسوب می‌شود.

در سال ۹۸ پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلوواتی برق در منطقه دژ کوه روستای لیر بخش سوق با حضور وزیر وقت نیرو در دولت دوازدهم کلنگ‌زنی شد و از همان سال تا ابتدای دولت سیزدهم روند اجرایی آن بسیار کند بود، اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری همه مسوولان جهادی دولت سیزدهم، روند اجرایی این پروژه طی یک سال اخیر از ۴۵ درصد به نزدیک ۱۰۰ درصد پیشرفت رسید.

براساس آخرین آمار‌های رسمی ارایه شده از سازمان آمار، وسعت شهرستان لنده با یک شهر، چهار شهرک و ۱۰۶ روستا به ۸۵۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

جمعیت این شهرستان ۴۱ هزار نفر (۲۱ هزار نفر شهری و ۲۰ هزار نفر روستایی و عشایری) استکه از شمال به بخش‌های چاروسا و دیشموک، از جنوب به شهرستان بهبهان، از شرق به دهدشت و از غرب به بهمئی مُنتهی می‌شود.

رودخانه مارون در این بخش جریان دارد و این رودخانه از روستا‌های تُراب و ایدنک عبور می‌کند.

گرمای هوا در برخی ساعات تابستان به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که به دلیل مَحصور بودن در بین کوهستان‌های اطراف، این میزان گرما شرایط سختی را برای مردم منطقه فراهم می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
ما روستایی کنارش هستیم هنوز وصل نشده تا ب امروز دروغ میگن روستای لیر بخش سوق بخش سوق شهر مظلوم سوق