مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می‌ شود

موسوي گفت: تولید سه میلیون اصله نهال حرا در ماه‌های تیر و مردادماه امسال توسط جوامع محلی در نهالستان‌های ساحلی هرمزگان در دستورکار است.

سید محمد نور موسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تولید سه میلیون اصله نهال حرا در ماه‌های تیر و مردادماه امسال توسط جوامع محلی در نهالستان‌های ساحلی هرمزگان در دستور کار است که در نیمه دوم امسال در سواحل استان کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم، مساحت جنگل‌های حرا در استان ۱۹ هزار و ۶۵۰ هکتار بوده که با طرح‌های توسعه‌ای این میزان براساس آخرین تصاویر ماهواره ای، با پنج هکتار افزایش به ۲۵ هزار هکتار رسیده است.

موسوی ادامه داد: جنگل‌‎های دریایی حرا از اول خرداد به مدت یک ماه گل‌های خوشه‌ای زرد رنگ می‌دهند و از آخر مردادماه بذر آن برای تولید نهال از این درختان برداشت می‌شود که با مشارکت مردم بومی ساحل نشین بذر‌ها برداشت و کاشت نهال در آبان‌ماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حرا از گونه‌های درختان دریایی شناور در سواحل خلیج‌فارس و زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی‌مهرگان و پرندگان است که نقش تاثیرگذاری در حفظ اکوسیستم دریایی دارد.

صیانت از جنگل‌های مانگرو (چندل و حرا) یکی از مصوبات سفر رییس جمهور در دور نخست به استان هرمزگان بوده است و در این راستا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و احیای این جنگل‌ها مصوب شد که تاکنون چهار و نیم میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

طرح نهال حرا از دهه ۷۰ با تولید و کاشت بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله در هرمزگان آغاز شده است.

کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

منبع: ايرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار