مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : اولین مدرسه سبز با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با۴ هزار مترمربع زیربنا در شهر کرمانشاه ساخته می‌شود.

مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از ساخت اولین مدرسه سبز در استان خبر داد و گفت : در شهرک ولایت شهر کرمانشاه زمینی ۴ هزار متر برای این منظور جانمایی شده است.

وی به اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای ساخت این مدرسه اشاره و بیان کرد: امیدواریم این اعتبار از فروش املاک مازاد تأمین شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه توسعه پایدار، بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست، استفاده از معماری سنتی، اسلامی و ایرانی، صرفه جویی در آب و... را از ویژگی‌های مدرسه سبز دانست و گفت: مدرسه سبز خودگردان است.

وی تصریح کرد: براساس طرح پیش‌بینی شده، مدرسه مذکور از مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم با مدیریت یک مدیر؛ دانش‌آموزان دختر را پذیرش خواهد کرد.

نظری، از خیرین خواست همچون گذشته این اداره‌کل را در راستای خدمات‌رسانی بهتر یاری کنند و افزود: خیرین حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در بحث زلزله استان کرمانشاه به مدرسه‌سازی کمک کردند و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین داشتیم. 

وی با بیان اینکه امسال ۷۵ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هدف‌گذاری شده است، گفت: به هر میزانی که خیرین که کمک خیرین را جذب کنیم به همان میزان دولت هم در امر مدسه‌سازی کمک خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.