تکمیل تحقیقات درباره پرونده جاسوسی موساد علیه ایران در ترکیه

آنکارا می‌گوید تحقیقات در مورد عامل اصلی یک شبکه جاسوسی وابسته به موساد در خاک ترکیه را به اتمام رسانده است. 

سازمان اطلاعات ترکیه می‌گوید تحقیقات در خصوص شخصی به نام «سلجوق کوچوک‌کایا» را که پیش از این به دلیل جاسوسی برای موساد دستگیر شده بود به پایان رسانده است.

به گزارش روزنامه صباح ترکیه، این شخص که به عنوان کارآگاه خصوصی برای موساد کار می‌کرد، به اتهام «جاسوسی سیاسی و نظامی» ماه مه در استانبول دستگیر شد.

تحقیقات سازمان اطلاعات ترکیه در خصوص این شخص نشان می‌دهد که «کوچوک‌کایا» اهداف موساد در ترکیه را زیر نظر داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به یک شرکت و ۲۳ فرد درگیر در روابط تجاری با ایران اشاره کرد. ترکیه می‌گوید اطلاعات جمع آوری شده و به اشتراک گذاشته شده با موساد برای منافع ترکیه حساس و حیاتی تلقی می‌شد.

مشخص شد که «کوچوک‌کایا» در طول ۴ سال (۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲) ۱۱ بار با مدیران موساد در ۱۰ شهر مختلف اروپایی ملاقات کرده و برای خدمات خود مبلغ ۲.۷ میلیون لیره ترکیه (۹۰ هزار یورو) دریافت کرده است.

گفته می‌شود این شخص عامل اصلی یک شبکه بوده که در این میان ۱۷ نفر از آن‌ها دستگیر شده و علیه ۶ نفر آن‌ها به اتهام جاسوسی سیاسی و نظامی اعلام جرم شده است.

پیش از این و در اوایل خردادماه، سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرده بود ۱۱ نفر را به اتهام جاسوسی برای موساد دستگیر کرده و گفته بود که این افراد از ایرانی‌های ترکیه برای موساد جاسوسی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار