معاون تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف شاهد هم افزایی در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

مشکینی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان آموزش عالی و تحول آفرین در کشور فعالیت می‌کند، گفت: این دانشگاه تا ۵ سال گذشته، دانشگاهی عرضه محور بود که با تغییر رویکرد از دانشگاهی عرضه محور به دانشگاهی تقاضا محور تبدیل شد.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه کمی به توسعه و ارتقای کیفی تغییر مسیر داده است، افزود: در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی، نهادی صرفاً آموزشی بود، اما اکنون به دانشگاه و نهادی اجتماعی و جامعه پرداز، پاسخگو، مسئله محور و با اهداف متعدد ارتقاء یافته است. محوری‌ترین موضوع این تغییر ریل و مسیر، سند تحول و تعالی دانشگاه است که بیش از ۵۴۱ اقدام با موضوعات و سرفصل‌های مختلف در این سند گنجانده و تصویب شده و در حال حاضر این سند نقشه راه ارتقاء و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، به برخی اقدامات کلان انجام شده در راستای ارتقای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌هایی همچون سامانه یکپارچه مالی، سامانه آموزشیار و سامانه پژوهشیار، شاهد هم افزایی در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی افزود: این امر موجب شده هر یک از واحد‌ها بتوانند نقاط ضعف و قوت یکدیگر را پوشش و یا ارتقاء دهند که این مسئله مصداق عینی استفاده بهینه و بهره‌وری در سازمان است که موجب ارتقاء سازمان در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای کمتر و به صورت دقیق‌تر می‌شود. به عنوان مثال با اجرای طرح تعاون کارکنان و اعضای هیئت علمی شاهد بهره وری نیروها، توسعه سازمانی و بهینه سازی عملکرد واحد‌ها هستیم.

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پویش دانشگاه، خاطرنشان کرد: در این طرح پیش بینی شده تا دانشجویان برای صنایع به صورت تخصصی آموزش ببینند تا پیوست اشتغال برای آنان تعریف شود. در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنایع هستند که اشتغال آنان پس از فارغ‌التحصیلی تضمین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
همینطوری که نمیشه آمار سازی کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
میشه بفرمایند این 26 هزار نفر از یک ملیون دانشجوی دانشگاه آزاد بورسیه کدام صنایع هستند ؟