در پی واژگونی قایق مهاجران که از فرانسه در حال عبور از کانال مانش بود دست کم شش نفر کشته شدند.

مقامات فرانسوی اعلام کردند که پس از واژگونی یک قایق حامل مهاجران که قصد عبور از کانال مانش از فرانسه به انگلیس را داشت، شش نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر احتمالا ناپدید شدند.

به گزارش رویترز، به گفته فرمانداری دریایی، قایق‌های نجات فرانسوی و انگلیسی نزدیک به ۶۰ مهاجر را نجات دادند و آن‌ها را به سواحل فرانسه یا انگلیس آوردند و عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

فرانک درسین، شهردار محلی گفت که یک عملیات نجات بزرگ در حدود ساعت ۶ صبح در حالی که ده‌ها قایق مهاجر سعی داشتند همزمان از گذرگاه عبور کنند، آغاز شد.

او به رویترز گفت: چند تا از قایق‌ها با مشکلات جدی مواجه بودند. متأسفانه در نزدیکی (شهر ساحلی) سانگات اجسادی پیدا شد.

کانال بین فرانسه و انگلیس یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است و جریانات قوی آب هستند که عبور قایق‌های کوچک را خطرناک می‌کنند.

گارد ساحلی انگلیس گفت که یک قایق نجات را برای کمک به نجات مهاجران به همراه تیم نجات گارد ساحلی و کارکنان آمبولانس فرستاده است. یک کشتی نیروی مرزی انگلیس و دو قایق نجات نیز در حادثه جداگانه‌ای در روز شنبه به همه افرادی که در یک قایق کوچک دیگر در کانال مانش بودند، کمک کردند.

دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته را صرف اعلامیه‌هایی در مورد تلاش‌های خود برای کاهش تعداد پناهجویانی که با قایق‌های کوچک وارد می‌شوند، سپری کرده است، به این امید که با عقب افتادن حزب محافظه کار حاکم در نظرسنجی ها از حمایت رای دهندگان برخوردار شود.

آمار‌های دولت انگلیس نشان می‌دهد که تعداد مهاجران گذر کرده از کانال  تاکنون در سال جاری به بیش از ۱۶۰۰۰ نفر رسیده است که تنها در هفته گذشته بیش از ۱۱۰۰ نفر وارد این کشور شده‌اند.

در نوامبر ۲۰۲۱، ۲۷ مهاجر هنگام تلاش برای عبور از کانال مانش بر اثر واژگونی قایق جان خود را از دست دادند. این حادثه بدترین حادثه ثبت شده بود که در آن مهاجران در مسیر دریایی باریکی که دو کشور را از هم جدا می‌کردند، دچار آن شدند.

 به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۲۰۰۰ نفر در آب‌های این کشور کشته یا مفقود شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار