خبرنگاران و وکلا در استیفای حقوق مردم همسنگر هستند

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: رسانه و خبرنگاران، نهاد وکالت و وکلا به دلیل اشتراکی که در زمینه استیفای حقوق مردم دارند به نوعی در یک سنگر قرار دارند.

جعفر کوشا رئیس اسکودا گفت: جامعه وکالت و صنف رسانه و خبرنگاران تشابهات زیادی با یکدیگر دارند که یکی از آن‌ها شفافیت و دومی، ارتباط مستقیم با مردم است.

وی ادامه داد: رسانه و خبرنگاران یکی از پایه‌های اصلی دموکراسی به حساب می‌آیند و آزادی رسانه و بیان را باید بخش اصلی و اعظم این دموکراسی دانست.

کوشا با بیان اینکه ماموریت رسانه و خبرنگار، رساندن خبر صحیح و شفاف به مردم است و ما هم در نهاد وکالت به موازات این روند به دنبال احقاق حقوق مردم هستیم، افزود: رسانه و نهاد وکالت به دلیل اشتراکی که در حوزه استیفای حقوق مردم دارند به نوعی در یک سنگر قرار دارند.

رئیس اسکودا تصریح کرد: رسانه و خبرنگار را باید خط‌شکن شفافیت و صداقت دانست و در این میان باید از این قشر و صنف زحمتکش دفاع شود.

وی با اشاره به هجمه‌هایی که اخیرا علیه نهاد وکالت صورت می‌گیرد، گفت: در فصل سوم قانون اساسی اصولی درباره حقوق ملت مطرح شده است که کنش‌گری جامعه وکالت و خبرنگاران برای احقاق حقوق عمومی را بیش از پیش ضروری می‌کند، به همین دلیل انتظار داریم هجمه‌هایی که به نهاد وکالت وارد می‌شود، از سوی رسانه‌ها به دقت واکاوی و تحلیل شود.

کوشا تصریح کرد: نهاد وکالت، ماهیتا خود را مدافع حق مردم و صیانت از پایه‌های مردم‌سالاری می‌داند و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های مدنی کشور، قائل به کنشگری فعالانه جامعه مدنی، در نظارت بر عملکرد حکمرانان و میانجی‌گری میان مردم و قدرت است.

وی گفت: در این منظومه، نهاد رسانه نیز نقش مهمی بر دوش دارد و می‌توانیم بگوییم، این دو نهاد در عرصه‌های مختلفی، هم‌دغدغه و هم‌مسئله هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار