نصب مستقیم پمپ روی کنتور آب ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: نصب هرگونه پمپ روی کنتور و یا شبکه توزیع آب ممنوع است و در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می گیرد.

یاسر اکبریان اظهار کرد: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان است، باید بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب کشور، مشترکان در موارد افت فشار و یا کمبود آب در شبکه، اجازه نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب به طور مستقیم را ندارند و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

اکبریان به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و عنوان کرد:‌ این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیر واقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف مشترکان (در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ آب به همراه مقادیر زیادی هوا و کف از کنتور عبور می کند) می شود.

وی افزود: همچنین در نقاطی که شبکه آب دارای شکستگی و یا نشتی است، ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ های خانگی بر روی شبکه آب موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده و فاضلاب خانگی می شود.

به گفته وی در چهارماهه ماه اول امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و پایش شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از مشترکان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه، به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

۴۵۰ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.