مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به آغاز برداشت خرمای چهار هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان، گفت: بیش از ۵۰ رقم خرما در نخلستان‌های ایرانشهر تولید می‌شود.

 مجید فیاضی، اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر با بیش از پنج هزار و ۱۵۰ هکتار نخلستان که حدود چهار هزار هکتار آن بارور است یکی از عمده مراکز تولید خرما در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: بیش از ۵۰ رقم خرما در نخلستان‌های ایرانشهر تولید می‌شود که ارقام "ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی" از معروف‌ترین ارقام خرما در این شهرستان محسوب می‌شوند.

وی افزود: ایرانشهر دارای ۹ سردخانه با ظرفیت بیش از ۲۳ هزار تن است که با افتتاح دو واحد سرخانه در هفته دولت امسال، ظرفیت تولید و نگهداری خرما در شهرستان کل خرمای تولیدی نخلستان‌های ایرانشهر را پوشش خواهد داد.

 فیاضی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه‌اندازی واحد‌های بیشتر فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اینکه برداشت خرما در شهرستان ایرانشهر از اوایل مردادماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از ۲۸ هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار