هر وقت حرف بدحجابی وسط می‌آید، گلایه‌ها از بازار عرضه مانتوهای نامتعارف به اوج می‌رسد.

مصائب و مشکلات پوشاک بانوان و اوضاع اسف بار مانتو‌های موجود در بازار، بار‌ها و بار‌ها پای خبرنگاران را به بورس فروش مانتو باز کرده تا ببینند در این آشفته بازار چه خبراست و به قول قدیمی‌ها کت تن کیست؟ ما هم این بار برای پیدا کردن سرنخ جدیدی از پشت پرده مانتو‌های نامتعارف به فروشگاه‌های عرضه مانتو می‌رویم.

اما این بار حرف‌های تازه‌ای نه از یک مغازه دار بلکه از زبان چند نفرشان می‌شنویم.

اولی‌ پسر جوانی است که از او می‌پرسم چرا بانامزدتان برای خرید نمی‌روید؟ که جوابش این جمله است: «خودتون باید برید و ببینید!» معذب می‌شود برای گفتن دلیلش. مِن مِن می‌کند. نامزدش که تا آن لحظه فقط شنونده است جلو می‌آید و می‌گوید:« خلاصه اش را بهتان بگویم؛ بسیاری از مراکز فروش عمده مانتو، مانکن زنده دارند با ظاهر زننده!»

داستان این مانکن‌های زنده را از زبان چند مغازه دار دیگر هم می‌شنویم. یکی‌شان فروشنده یک فروشگاه بزرگ در هفت تیر است که دل پری دارد و می‌گوید چرا خبرنگار‌ها سراغ عرضه‌کننده نهایی مانتو  برای تهیه گزارش می‌آیند؟شاکی است و می‌گوید:«ما مانتو‌هایمان را از فروشگاه‌های پخش عمده مانتو می‌گیریم. مانتو جای دیگر طراحی می‌شود. جای دیگر تولید عمده می‌شود. از آن‌ها بپرسید که با طراحان در ارتباطند. تازه در این مراکز فروش عمده با روش‌های دیگری مد را در جامعه ترویج می‌کنند!»

خبرنگار در نقش مغازه دار تازه کار

حرف‌های این فروشنده سن و سال دار هم به همان مانکن‌های زنده مراکز پخش عمده مانتو می‌رسد و اینطور می‌شود که در یکی از روز‌های گرم تابستانی به جای مانتوفروشی‌های بر خیابان، رد مراکز پخش عمده را می‌گیریم و به خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی خیابان مفتح می‌رسیم، البته مجبور می‌شویم در کسوت مغازه دار تازه واردی ظاهر شویم که قرار است برای فروشگاه تازه افتتاح شده‌اش مانتو بخرد. اگر می‌گفتیم خبرنگار هستیم ممکن بود اطلاعات کف میدان را با سانسور تحویل‌مان دهند یا اصلاً تحویل‌مان نگیرند و رد گم کنی جوابگوی ما باشند. 

 مانتو یا بلوز مسأله این است!

در کوچه رضوی خیابان مفتح جنوبی دو ساختمان معروف پخش عمده مانتو وجود دارد؛ ساختمان‌هایی که هر کدام پنج شش طبقه هستند و در هر طبقه دو واحد بزرگ البته با کاربری تجاری وجود دارد. یکی از ساختمان‌ها را انتخاب می‌کنیم و وارد اولین مزون پخش عمده مانتو می‌شویم.در مراکز پخش عمده مانتو جمله «این چنده؟» معنی ندارد. چون اصلاً جواب مشتری‌هایی که به دنبال مانتوی تک هستند را نمی‌دهند.

راستش فکر نمی‌کردیم حرف فروشنده‌ها ب بسم الله در اولین مزون تعبیر شود. به محض ورود، خانمی با ظاهری آرا بیرا کرده و هفت قلم آرایش و بدتر از همه بدون حجاب جلو می‌آید و خوشامد می‌گوید.

چهار طرف فروشگاه رگال مانتو‌های عجیب و غریب خودنمایی می‌کند. البته اگر بشود نامشان را مانتو گذاشت. از شواهد پیداست که این روز‌ها معضل مانتوی بانوان فقط جلوباز بودنش نیست. آپشن‌های تازه‌ای به مشکلات اضافه شده و مهم‌تر از همه آنکه طراحان پوشاک بانوان به صورت کاملاً زیرپوستی و عامدانه در حال حذف مانتو از سبد پوشاک بانوان جامعه اسلامی هستند و اوضاع مانتو‌ها طوری پیش می‌رود که باید بدون اغراق، عنوان بلوز زنانه را رویشان گذاشت نه مانتو‌های زنانه.

مانکن های بیحجاب


بیشتر بخوانید


تن خور همه مدل‌ها را همین جا تن خودم ببینید

بفرمایید خانم! با این جمله بیرون می‌آیم از چون و چرای دنیای مانتو‌های نامتعارف و با اعتماد به نفس می‌گویم: «برای فروشگاه تازه افتتاح شده مانتو می‌خواهم!» همین جمله کافیست برای شروع بازاریابی دختر جوان؛ «باید از هر مانتو یک سری بردارید. جدیدترین مدل‌های مانتو که توسط معروف‌ترین طراحان، طراحی و تولید می‌شود در این مزون موجوده. تن خور همه کار‌ها را هم می‌توانید تن خودم ببینید.»
توضیحات خانم به ظاهر فروشنده هنوز تمام نشده که دو مرد جوان همزمان وارد مزون می‌شوند و فروشنده بدون هیچ تغییری در پوشش، بعد از استقبال گرم همان توضیحات را البته با آب و تاب بیشتر برای دو مرد که می‌گویند از شهر کرمان برای خرید مغازه‌شان آمدند، می‌دهد.

بازاریابی به سبک مانکن‌های زنده

سرمان را گرم می‌کنیم به تماشای مانتو‌ها که خیلی زود دستمان می‌آید چرا فروشنده جوان مغازه گفته بود من با نامزدم برای خرید مانتو به ساختمان‌های توزیع عمده مانتو نمی‌روم! دختر جوان در کسوت مانکن زنده بعد از یک گپ و گفت گرم و صمیمی با دو مرد خریدار دست به کار می‌شود. چهار مدل مانتو را انتخاب می‌کند و همان جا در مزون، یکی یکی مانتو‌ها را می‌پوشد. قدم می‌زند و بعد از یک چرخ کوتاه همانجا مانتوی قبلی را در می‌آورد و مانتوی دیگر را تن می‌کند؛ یک نمایش شرم‌آور برای جذب مشتری.

در همین بین، توضیحات در خصوص تبلیغ جنس و کیفیت پارچه مانتو و پرطرفدار بودنش در میان دختران جوان را هم چاشنی می‌کند. ما هم ژست مغازه داری که می‌خواهد بهترین مانتو‌ها را برای مغازه‌اش انتخاب کند می‌گیریم و کمی آن طرف‌تر نظاره‌گر این نمایش عجیب می‌شویم. بعد از بیست دقیقه، بازایابی با چاشنی عرضه جنسی با موفقیت انجام می‌شود. دو مرد جوان با یک فاکتور بلندبالا و خرید همه مدل‌های پیشنهادی مانکن زنده در مزون، دست پر بیرون ‌می‌روند تا این مانتو‌ها در مغازه مانتوفروشی شهرکرمان به دست دختران کرمانی هم برسد.

وقتی برای فروش بیشتر در حجب و حیا تخته می‌شود

حالا پای ما که آمده‌ایم از پشت پرده مد‌های جدید مانتو سرنخ تازه‌ای به دست بیاوریم به یک ماجرای دیگر هم باز می‌شود؛ ماجرای مانکن‌های زنده در مراکز فروش عمده مانتو. دختران جوانی که حاضرند برای دریافت پورسانت بیشتر و ترویج پوشش‌های خاص، در حجب وحیا را تخته و خودشان را عرضه کنند تا مانتو‌های بی‌در و پیکری که اسمش را مد جدید می‌گذارند با روشی جدید ترویج پیدا کند و به مغازه‌های فروش مانتو برسد و روی تن زنان و دختران ایرانی بنشیند.

دنبال دردسر نمی‌گردیم مانکن نداریم

شاید یک مزون و مانکن زنده‌اش نتواند تأییدیه کافی برای وجود این پدیده؛ یعنی مانکن زنده در مراکز پخش عمده مانتو به ما بدهد. اینطور می‌شود که عزم‌مان را جزم می‌کنیم تا به فروشگاه‌های دیگر هم برویم و با یک تیر دو نشان بزنیم. اول پیدا کردن ساز وکار ورود مد جدید مانتو به بازار و بعد هم پدیده مانکن‌های سیار و البته که بعد از مدت کوتاهی دست‌مان آمد که پدیده دوم با پدیده اول به طرز عجیبی در ارتباط تنگاتنگ است.

دومین مزون فروش عمده مانتو هم به اولی سور می‌زند در نامتعارف بودن مانتو‌ها اما از مانکن زنده خبری نیست. فروشنده آقایی میانسال است. دوباره از همان ترفند استفاده می‌کنم وخودم را خریدار عمده مانتو جا می‌زنم و می‌گویم:«شما از این مدل‌ها، همین خانم‌هایی که مانتو‌ها را تنشان می‌کنند ندارید؟»

فروشنده اشاره می‌کند به تلویزیون بزرگی که روی یکی از دیوار‌ها نصب شده و ادامه می‌دهد:«دنبال دردسر نمی‌گردیم خانم! یک بار به خاطر این مانکن‌های زنده، که هم فروشنده‌اند هم مانکن پلمب شدیم. تن خور هر مانتویی را که می‌خواهید می‌توانید روی صفحه تلویزیون تن مانکن‌ها ببینید.» منظورش فیلم‌هایی است که در آن مانکن‌ها مدل‌های مانتوی مغازه را پوشیده‌اند و از آن‌ها فیلمبرداری شده است. فروشنده کمی عصبانی است. از او می‌پرسم پلمب برای چی؟ می‌خواهم بدانم دلیل پلمب مانکن‌های زنده جوانند یا مانتو‌های نامتعارف. به سؤال‌مان پاسخ دندان‌گیری می‌دهد؛ «بله. ممنوع است. اما هنوز هم بسیاری از مزون‌ها برای تبلیغ بیشتر و فروش بیشتر مدل می‌آورند.»

اینجا مرکز عرضه مانتو‌های نامتعارف به سراسر ایران است

از پاگرد طبقه اول که خودمان را می‌رسانیم به طبقه دوم، در راهروی تنگ و ترش ساختمان با چند مرد جوان مواجه می‌شویم با یک بغل مانتوی بسته‌بندی شده دست هر کدام. با هم گرم صحبت هستند و از لهجه‌شان پیداست که از شهر‌های شمالی ایران برای خرید به مراکز عمده فروش مانتو آمده‌اند. آن مرد فروشنده راست می‌گفت که چرا سراغ عرضه‌کننده نهایی می‌آیید و بروید سراغ مراکزتوزیع عمده مانتو! گویا جدیدترین مدل‌های مانتو بعد از تولیدی‌ها به این مزون‌ها می‌آید و از اینجا در فروشگاه‌های عرضه مانتو به سراسر کشور توزیع می‌شود. خودمانی‌اش را قرار باشد بگوییم باید گفت مراکز پخش عمده مانتو محل توزیع مانتو‌های نامتعارف بانوان هستند. از جلوباز و حریر و شیشه‌ای تا مانتو‌هایی که اسماَ مانتو هستند و رسما بلوز.

پوشاک نامتعارف بانوان

از روش مانکن‌های فروشنده تا بازار داغ بلوز‌های مانتونما با شلوار‌های کوتاه

برای تکمیل تحقیقات میدانی وارد مزون بعدی می‌شویم. موزیک با صدای بلند در حال پخش است و مزون سه فروشنده آقا دارد و یک مثلاً فروشنده خانم! اینجا دوباره چشم‌مان به جمال ناموجه یکی دیگر از مانکن‌ها روشن می‌شود. دختری جوان کاملاً بدون حجاب و با پوششی زننده. مزون شلوغ است و چند نفری در حال تماشا و پسند مانتو‌ها هستند. خانم مانکن هم در حال بازاریابی است. اینجا روش مانکن‌های به ظاهر فروشنده یکسان است؛
بی‌قیدی، اختلاط و ابراز اندام جنسی، ترویج رفتار‌ها و پوشش غیراخلاقی برای فروش بیشتر و متقاعد کردن مشتری‌هایی که از شهرستان برای تأمین مانتو‌های مورد نیاز به مراکز پخش عمده مانتو می‌آیند. خودمان را سرگرم دیدن مانتو‌ها می‌کنیم. بازار بلوز شلوار‌های یک شکل و ست‌های سه تکه که اغلب، شلوار‌هایشان کوتاه است و یک بلوز و یک کت خیلی کوتاه دارند داغ داغ است. مانتو‌های بلند هم یا انقدر پارچه‌های نازکی دارند که بدن نما هستند یا کنار مانتو برش‌هایی دارد که گا‌هاً تا بالا تنه می‌آید.

این درآمد‌ها برکت ندارد

تحقیق میدانی ادامه دارد. برای رسیدن به نتیجه باید قید وقت و زمان را بزنیم و به بازدید از پنج شش فروشگاه بسنده نکنیم. تا طبقه پنجم ساختمان می‌رویم. در این ساختمان ده واحدی تقریباً نیمی از مزون‌ها مانکن-فروشنده دارند با روش یکسان. گفتن از مانتو‌ها هم که تکرار مکررات است.
مقصد بعدی ساختمان دیگری است در کوچه رضوی، خیابان مفتح جنوبی. با همان دست فرمان وارد می‌شویم و خودمان را مغازه دار تازه کار جا می‌زنیم، شاید اطلاعات دقیق‌تری از کف میدان بگیریم.

از صحبت‌های مرد مزون دار این طور بر می‌آید که داشتن مانکن-فروشنده مجاز نیست و حتی صابون پلمب به در بعضی از مزون‌ها که از مانکن استفاده کردند و اداره اماکن دست‌شان را خوانده، خورده است.

این مرد فروشنده به نکته جالبی در مورد مانکن‌ها اشاره می‌کند؛ « این خانم‌های جوان حیا و عفت خودشان را به تاراج می‌گذارند برای فروش بیشتر. چه ارزشی دارد!‌

ای کاش صاحب مغازه و کارفرما به این فکر می‌کرد پولی که این خانم‌های جوان از راه غیرشرعی و دور از عرف به دست می‌آورند برکتی ندارد. اصلاً این پول حلال نیست. من با چشم خودم دیدم که این خانم‌ها چطور به پسر‌هایی که از شهر‌های دیگر برای خرید می‌آیند درباغ سبز نشان می‌دهند تا طرف به مزون دیگری نرود و از آن‌ها خرید کند. خدا نکند که یک روزی درآمد مغازه من با این روش بالا برود.»

تولیدات ما برای خانم‌های مسن است!

در یکی دیگر از مزون‌ها اما مانتو‌ها سر وشکل بهتری دارد. اغلب مانتو‌ها بلند است و دکمه دار. اما مدل‌ها راست کار خانم‌های ۵۰، ۶۰ ساله است و شاید کم دختر جوانی پیدا شود که این مدل دوخت را قواره تنش کند. همین نکته را از فروشنده می‌پرسیم و درجواب می‌گوید: « تولیدات ما برای خانم‌های مسن است! » و در جواب این جمله که چرا طراحان آنقدر خلاقیت ندارند که مانتوهایی پوشیده اما جوان پسند طراحی کند می گوید:« این سوال را از من نپرسید. شاید طراحان و متولیان کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد باید جوابگو باشند که چرا طراحان نمی توانند مانتوهایی را طراحی کنند که هم جوان پسند باشد هم با شرع و عرف ما سازگار.»

مانکن فروشنده

بساط مانکن فروشنده ها جمع می شود؟

در ساختمان دوم هم اوضاع مثل ساختمان اول است. از ۱۲ واحد تجاری تقریبا بیش از یک سوم واحدهای توزیع مانتو، مانکن زنده دارند و این سوال مطرح است که آیا متولیان اداره اماکن یا اتحادیه پوشاک نظارتی بر این مراکز و این روش فروش دارند؟ در واقع در این مراکز مانتوی نامتعارف توسط مانکن- فروشنده ها تبلیغ و ترویج می شود.

پشت پرده مدهای جدید مانتو

 گذشته از این، صحبت های مزون دارا نشان می دهد که هر مد جدید و نامتعارف مانتو که وارد بازار عرضه می شود پروسه پیچیده ای را طی می کند. قبل از هر چیز مزون های زیرزمینی، لاکچری و البته بدون مجوز مد جدید مانتو را که هیچ تناسبی با فرهنگ و شرع و عرف ما ندارد و طراحش هیچ عرق ملی و دینی و وطنی ندارد، با قیمت های بالا تولید می کند، به افراد خاص می فروشد.

صفحات خاص در فضای مجازی و مانکن ها این مد جدید را به صورت تدریجی در چشم مردم عادی جلوه می دهند و تبلیغش را می کنند. به صورت زیرپوستی تقاضا برای چنین مانتوهایی وارد بازار می شود. در مرحله بعد طراحان شروع به کپی از مدل اولیه با تغییرات جزیی می کنند و خلاصه چند ماه طول می کشد و یک باره چشم باز می کنیم و می بینیم که همه بازار پر شده از مانتوهایی که به همه چیز شبیه است جز مانتو و رفته رفته یک روز دکمه اش آب می رود و یک روز قدش.

حالا در این زنجیره علت ومعلولی وار، متولیان و مسئولان از کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گرفته تا طراحان اتحادیه پوشاک کجای این بازی که گردانندگانش کار خود را خوب بلدند و هر سال با یک مد جدید و نامتعارف، بازار را قبضه می کنند، ایستاده اند؟

منبع: فارس

برچسب ها: مانکن ، مد و پوشش ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
ورود پوشاک خارجی ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
بی حجاب ضعف روحی وروانی دارد انسانی ضعیف تر از بی حجاب ندیده ام
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۰۷:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
بدبخت های غرب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
واردات پوشاک ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۵:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
تا کی باید با این قماش آدما مماشات بشه ؟ چرا با اونا برخورد نمیکنن ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خدا قوت وتشکر به تمام مسئولان گرامی که به فکر مردم هستند... لطفاً هر چه زودتر به وضعیت کنونی جامعه واین بی حجابی ها رسیدگی کنید...به داد دین مردم واسلام برسید... خواهشاً هر چه زودتر ...البته نمیشه گفت که همه خانمها حیا ندارن ...وهنور هم هستن خانم های با حیا وبا حجاب در جامعه که فکر می کنم با دیدن این بی حجابی ها اذیت میشن.... مسئولین گرامی لطفاً رسیدگی کنید..تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
واقعا وضع خیلی بد شده یه زمانی رواج پیدا کرده بود مرد های جوان از آرایشگاه های معروف شهر پول یا مجانی سرویس میگرفتن و یه مدل خاص میزدن و چند ساعت اطراف آرایشگاه میچرخیدن. الان خیلی گسترده تر شده و در سطح جامعه داره این ماجرا اتفاق می افته.شاید برای بهایی کمتر از اولی. خب اگر به این ت.....فروشی نمیگن ، بهش چی میگن؟ متاسفانه این افراد برای اینکه توجیحی برای بیحجابی شون بیارن به بقیه مردم تهمت های ناروا هم میزنند. به هیچ وجه نباید در برابر این ها کوتاهی و چشم پوشی کرد. لطفا رسیدگی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
بی حجابی از ویترین پوشاک مغازه ها به وجود میاد نه از طریق جوان ها ، چرا با پوشاکی های متخلف برخورد نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام تا جنگ احزاب در ایران است ، ایران ویران است ، مسئول و سازمان فرهنگی زیاد داریم که باید مسئله رو ریشه ای حل کنن و در اخر کسی که به قانون احترام نذاشت تحت پیگرد ، افسوس بحال بچه های فراجا هرکی حالش خرابه رو سر اینا خالی میکنه ، کاش کتاب قانون اساسی و وظایف افراد و نهادها را همه میخوندیم کاش،و صد افسوس بحال ما مردم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
وقتی کسی حیا نداره، هرکاری هم بکنی با حیا نمیشه.
برو هزار جور خبر جمع کن و گشت ارشاد راه بنداز. بهتر نمیشه، بدتر میشه
کسی که حیا ندارد ایمان هم ندارد.
زنان و دختران ایرانی حیا ندارن، اگر حجاب هم داشته باشن به خاطر اقتضای شرایط جامعه یا شغلی شون است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
قرار نیست همه مثل شما فکر کنند شاید خودت و خانواده خودت بی حیا باشن خیلی ها حجاب دارند ولی ن ب شغلی وابسته هستن ن مجبورن ک حجاب داشته باشن خودشون دوست دارن ک حجاب داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
ناشناس ۱۷:۳۳
حجاب دستور خداست و غلط می کنه کسی که فکر می کنه حجاب اختیاریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
داره به جاهای خیلی باریک کشیده میشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
من خودم به شخصه برای گرفتن مانتومناسب خیلی گشتم یا اون چیزی روکه میخواستم نبود ویا خیلی گرون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مطب دکتر رفتم.زنه با شوهرش اومدن مطب.خانم به شدت بیحجاب بود.مردهای توی مطب هی به خانمه نگاه میکردن.شوهر بی غیرتش مثل سیب زمینی کنار زن بیحجابش نشسته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اونا اول باید می‌رفتن روح و روانشون رو معالجه میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
منم یبار وارد مطب دکتر شدم چشمم به یکی از مریض ها افتاد که روی لب و دماغش زنگوله آویزون کرده بود. یهو چشمم بهش خورد فکر کردم به جای مطب دکتر اشتباهی رفتم توی طویله و گاو میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
معذب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
لعنت به هرچی مروج بی حجابیه ... تف به شرف طراحان لباسهای ترویج دهنده بی حیایی و هرزه گی جنسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
وقتی برای خرید مانتو میرم بازار و هیچی پیدا نمیکنم مانتوهای کوتاه واقعا بلوزند مانتوهای بلندم که یا خیلی بلند با مدلی بد و غیر معمول و اونهایی که کمی ساده اند برای سن بالاهاست یکی به این تولیدی ها بگه برای همه تولید کنن کاری به خیلی کوتاه ندارم یه مانتو با قد متوسط مدل ساده شیک هم تولید کنند برده همه سلیقه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
تا حالا کسی چاقو گذاشته زیر گلو کسی که چی بپوشه خودشون انتخاب کردن گناه هر کسی مال خودش هر کسیو تو قبر خودش میزارن یعنی انقدر ما پاک و منزه شدیم فقط به ظاهر ادما توجه میکنیم خدارو فراموش نکنیم همین دنیا نشونمون میده قضاوت نادرستو جوری که تو خواب هم نمیتونیم ببینیم من اعتقاد دارم حجاب کامل داشته باشم اما کسی هم نداره نمیگم ادم بدی میگم خدا محبت حجاب و تو دلش روشن کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مخالفم اگه مسلمانی باید امر به معرف ونهی از منکر که از واجبات دین است را انجام دهید تو مسلمان نیستی و دروغ می گویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
یا حرف از خدا نزن و نظر شخصی خودت را بگو یا اگه حرف از خدا میزنی باید بدونی که همون خدا گفته اگه بی حجاب دیدی و تذکر ندادی با اون فرقی نداری البته در قالب امر به معروف و نهی از منکر پس خدا بی تفاوتی نسبت به گناه دیگران را نمی پسنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
واقعا دوخت مانتوها افتضاح شده و باید پیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۴:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اگه کسی بخواد ماشین بهش بزنه خداییش بهش نمیگی بیااینطرف؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مگه این صنف ها اتحادیه ندارند
وظیفه اتحادیه است این اراذل بازی را جمع کند چرا همه چیز را بعهده پلیس می گذارند
اگر مغازه ای خارج از عرف و قانون شرع کار می کند باید یقه رییس صنف را گرفت متهم اول رییس صنف است
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
هر چندوقت یه بار در مورد مانتوهای کوتاه و نامتعارف مطلب میذارید ولی هیچوقت ندیدیم تو مغازه ها این بساط مانتوهای مزخرف جمع بشه. از این بدتر شده ولی بهتر نشده. جدیدا تو قم خیلی اوضاع بد شده. از مسئولین خواهش میکنم اگه واقعا غیرت دارین جمع کنید این وضع بی عفتی و بی حیایی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
زن بی حجاب سمی مهلک است برای جامعه و باعث تباهی ونابودی بنیاد خانواده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
قوه قضائیه این ناهنجاریهای جامعه زنان را جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
قوه قضاییه کلافه شدیم.هرجا میریم پر از بیحجاب و کم حجاب.با قیافه های وحشتناک.مطب دکتر هم میان ده قلم آرایش میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کلافه شدید ! عجب فشاری روی شما است! چقدر سست ایمان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
۲۱:۰۹ بحث بر سر بیقانونی یه مشت بیحجاب هرزه هست. اتفاقا مذهبی ها که به این بیحجابهای هرزه نگاه نمیکنن.اون مردانی که دوست دارن زنشون بیحجاب باشه از همه چشم چران تر هستن و به زنهای بیحجاب چهارچشمی نگاه میکنن.چون حرص هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
۲۱:۰۹ ساکت شو عقب مانده.هنوزم از این توجیهات مسخره میارید.شما بیحجابهای هرزه سست ایمان هستید که دوست دارید خودتونو به مردان در خیابان نشان بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اگه خبرنگاران ازش خبر تهیه کنند و دنبال کار رو بگیرند و از مسئول آن مطالبه کنند یقینا اوضاع کمی بهتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آیا این کشور قوه ی قضایی ندارد آیا نیروی انتظامی ندارد یا دارد ولی آقایان نابینا هستند یا در خیابانها تردد نمی کنند چه طور مردم می بینند گزارشگر می بیند ولی اینها نه.
لطفا نظر بنده را حذف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت شون کنه که تا این مدت کوتاهی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
الان تو غرب دختران و زنان غربی پویش لباسهای محجبه تر و پوشیده تر راه انداختن که از دست مردان هرزه و بی غیرت در امان باشن و میلیونها نفر به این پویش پیوستن و هر روز در حال گسترش هست بعد اینجا پویش بی حجابی راه انداختن اونا تازه به ما میخوان برسن و از قانون جنگل فرار کنن بعد اینجا یک سریا میخوان راه گذشته اونا رو برن و جنگل درست کنن بخدا قسم عقل هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
من موندم چرا این موارد رو به عنوان خبر مطرح می کنید. پس قوه قضائیه و مجلس چه کار دارند می کنند که ما این وضعیت رو داریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
متأسفم برای قوه قضاییه که نمیتونه جلوی این فساد رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
دست از سر زنان پاک مملکت بردارید..اینها مادران این سرزمین هستند لیاقت آنها این همه اذیت شما نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
این بار چندم این پیام زیر اخبار حجاب میزاری
خوب از نظر روان شناختی میدونی چی بگی که تحریک کننده باشه
که آره دارن به زنان حمله میکنن و توهین میکنن و فلان
کسی با پاکی زنان ایرانی مخالف نیست با بی حجابی مخالف هستن
بی حجابی و شل حجابی دلیل بر ناپاکی نیست اون دهنت رو هم ببندی بهتره
الان موضوع داشتن حجاب که حریم زنان حفظ بشه شخصیتش حفظ بشه مثل کالا بهش نگاه نکنن حجاب امنیت میاره برای زنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
این که بهشون میگن خودتون رو در معرض نمایش نگذارید اذیته؟؟؟
متاسفم برای بچه هایی که این چنین مادرانی بخواهند تربیت کنند. مادرانی که تمام جسم خود را نمایش میدهد تا چند مانتو فروش بیشتر داشته باشد چه برای تربیت فرزندش دارد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آنقدر پاک که به خاطر کمی پول حاضرند جلوی تمام مردهای شهر آرایش کرده لباس تحریک کننده بپوشند و قیافه بگیرند خدا می داند بچه های اینها چه می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کدام مادری تن به هرزگی و بی بندوباری خود و فرزندش می دهد اینان مادران جامعه نیستند بلکه اوباشی زن نما هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۳:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
در جواب *این بار چندم این پیام زیر اخبار حجاب میزاری
خوب از نظر روان شناختی میدونی چی بگی که تحریک کننده باشه
که آره دارن به زنان حمله میکنن و توهین میکنن و فلان
کسی با پاکی زنان ایرانی مخالف نیست با بی حجابی مخالف هستن
بی حجابی و شل حجابی دلیل بر ناپاکی نیست اون دهنت رو هم ببندی بهتره
الان موضوع داشتن حجاب که حریم زنان حفظ بشه شخصیتش حفظ بشه مثل کالا بهش نگاه نکنن حجاب امنیت میاره برای زنان*

حرفات کلا نژادپرستانه و مزخرفه مانند هم کیشاننت که حرف عملسون نسون میده که هر س که با شما نیست بیشرف تربن موجود دنیاست از نظر شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اون زنانی که ده کیلو آرایش میکنن و لباسهای بدن نما میپوشن میان خیابان.این زنان خودشون دارن خودشونو اذیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اینطور هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
زنان پاک با حجاب و محجبه و دارای عفت هستند .

بفهم بفهم .

تو هم حتما مردی که از بیحجابی دفاع می کنی آخر نفع امثال شماها در بیحجابی زنان ساده لوح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
به ۱۳:۳۰
یا معنی نژاد پرستی رو نمیدونی یا میدونی کلا اهل مزخرف گفتنی
الان تو کدوم جمله این نظر حرف نژادپرستانه بوده؟؟؟
در ضمن اینجا کیش میش نداریم ... کم که میارن جنگ مذهبی و عقیدتی راه میندازن .. ببین.. مردم ایران این مکر و حیله رو تو نطفه قبلا خفه کردن ..همه پیرو یک اندیشه هم که نباشیم
از این آب و خاکیم و ریشه و اصل و نسبمون تو همین خاک بوده
ازهزاران سال پیش تا به امروز از زمانهای خیلی دور تا زمان ورود اسلام زنان ایرانی پاک بودن طرفدار پاکدامنی وحجاب .. اینجا مسلمان وشیعه و سنی ، ارامنه ،کلیمی ،زرتشتی همگی باهم حجاب داشتن و رعایت قانون کردن ..اونی که بر طبل بی حجابی میکوبه مطمئن هستیم یا ایرانی نیست یا مزدوری میکنه و خیانتکار.. برای این مملکت ، ملت و خانواده ها نقشه شومی کشیدن
وگرنه همه خوب میفهمیم که بی حجابی چه ناهنجاری هایی رو برای خانواده ها و جامعه به دنبال داره
تو غرب پویش حجاب و لباس پوشیده تر راه انداختن میلیونها زن به این پویش پیوستن اینجا پویش بی حجابی ..اونا میخوان تازه بیان به ما برسن بعد اینجا دارن عقب گرد میکنن به زمان گذشته اونا
در ضمن یک مادر خودش الگو فرزندانش هست هیچ مادری حاضر به بیحجابی فرزندش و آسیب به هویت و شخصیتش نیست مگر اینکه مادر نباشه که تن بده به این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اتفاقا این مادران آینده باید حجاب کامل داشته باشند تا فرزندانی مسلمان و متعهد برای آینده کشور پرورش دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
برا جمع کردن آدمهای مریض شهوتران باید لباسهای نامتعارف و بی عفتی جمع بشه چرا تو مغازه ها لباسای محترمانه ناچیز و لباسهایی که بی شخصیتا میپوشن فت فراوونه
Iran (Islamic Republic of)
LOURIYAN
۱۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آن مغازه دار و فروشگاهی که راضی شود مردم و مخصوصا زنان جامعه اش اینگونه باشند غیرت و انسانیت ندارد و پست تر از حیوان است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
شهرها شدند دیوانه خونه
تعجب نباید کرد که دانشمندانی گیر بیایند که عمر و مرگ انسانها برایشان بی ارزش شود
چطور انسانی به خود اجازه همچنین کارهایی میدهد آیا این نشانه انسانیت است یا توحش
بدون شک این توحش مدرن است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
شهرها شدند دیوانه خونه
تعجب نباید کرد که دانشمندانی گیر بیایند که عمر و مرگ انسانها برایشان بی ارزش شود
چطور انسانی به خود اجازه همچنین کارهایی میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
چطور انسانی به خود اجازه میدهد مجسمه شود و ساعتها خشک بایستد
خدایا امان از نادانی مردم امان امان امان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
لعنت بر مردان بی غیرت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
امان از بی عقلی و نادانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
من جدیداً مانتو خریدم که هم دکمه داره و هم گشاد است و هم آستین داره. بعضی جاها هنوز انسانیت دارند.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۰:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خانمی ایرانی ساکن ژوهانسبورگ ، چند سال پیش به ایران آمد ، وقتی پس از سال ها دوری تهران را دید گفت : اوضاع افتضاحه
بعضی از زن های متاهل و دختران جوان همانند فواحش خارج از کشور ، می گردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
امان از بی حیایی و نانجیبی بعضی از زنان بی حجاب مانکن زنده ، خواهشا برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
من سالهاست که نتونستم مانتوی مناسبی از بازار تهیه کنم. به ناچار پارچه میخرم و میدم خیاط ررام مانتوی بلند و دکمه دار بدوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مانتو دکمه دار هم نباشه آدم وقتی بخواد میتونه حجابش رو رعایت کنه من خودم مانتویی هستم مانتو جلو باز هم میخرم ولی زیرمانتویی بلند زیرش تن میکنم و کاملا پوشیده هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اگر یک نفر خارجیوارد این کشور بشه چه چیزی در این کشور میبینه که بخواد بفهمه اینجا کشور اسلامی است؟؟
آیا اصلا در کشور رنگ و بویی از دین و اسلام دیده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۱:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خارجیه ، ابتدا از هزینه ای که کرده خوشحال میشه ، چون با یک تیر 2 نشون زده ، هم فال و هم تماشا. اومده سفر توریستی و هم اینکه مثل تورهای آفریقایی (ساوانا گردی) از دیدن حیات وحش لذت می بره. یک تعداد نره خر بی غیرت با ماده هاشون که نیمه لخت هستند ، بین آدمیان تردد دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اوج بدبختی و حقارت یک زن اینه که با نمایش خودش بخواد درآمد کسب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
دست تو جیبت بکن بهشون پول بده بعد اینجوری اضهار نظر کن پسرها و مردها هم تو سالنهای مد زیاد پیدا میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آخه عزیزان سنگ شدن و مجسمه شدن چه هنری داره
این فرهنگ زشت اصلا نباید رشد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
زن اگر حیا داشته باشه خودش راضی نمیشه مانتو کوتاه و شلوار کوتاه بپوشه. زنی که دست و پا و موی سرش رو در خیابون نمایش میده حیا نداره
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۰:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
شوهرانشون که غیرت را خوردند و حیا را قی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مد دگرگونی و پویایی روحی و سلیقه ای مردمه برای ایجاد تنوع که در لباس و نمای ساختمان نوع اتومبیل و ....روزانه درحال تغییر است ...
Iran (Islamic Republic of)
یاد روزگار
۱۱:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
پویایی با ولنگاری و تاراج گذاشتن فرق داره عزیز...
پویایی یعنی اینکه یکجا نشین نباشی،،مدام گوشی به دست باشی و اینستاگرام نگاه کنی و آخر سر یقه لخت کنی بری توی خیابون..
پویایی یعنی درست زندگی کردن، نه اینکه زندگی مرد و زن میکس کردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
چرا اتجادبه بی عرضه وبی کفایتشون رو متحول نمیکنید؟ چهار تا آدم باغیرت و جهادی بذارید جلو بی شرافتیها وبی ناموسبها رو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
اینجا کشور جمهوری اسلامی است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
جای سوال هست که آیا مسئولان فرهنگی و مذهبی و قانونی جامعه آیا نمی توانند جلوی تولیدات و یا واردات اینگونه لباسها را بگیرند. بجای اینکه با هزاران دختر بدحجاب برخورد کنید با چند ده تولیدکننده یا واردکننده راحت تر می توانید برخورد کنید.
مانتو باحجابی تو بازار پیدا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
حق پیروزه ، حرص خوردن ندار، انقدر زن و مرد با شرف تو این مملکت هست، که به تو امثال تو جای جولان ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
هشت و چهل وهشت حرف بدی نزد فقط باید بابی حجابی برخورد شود اونم از نوع شدیدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
حرص بخورید و دق کنید. انشاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مدل مانتوها خیلی بد شده لطفا رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
ما که حرص می خوریم و دست آخر از این همه بی مبالاتی دق هم می کنیم
ولی شما که از عرضه کردن تن دختر ایرانی در مقابل فروش بیشتر جنس ککت هم نمیگزه معلوم نیست عاقبتت چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مملکت به کدام سو داره میره ؟؟؟
چرا مسئولان برخورد جدی نمی کنند؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
گوشت کیلو ۶۵۰ هزار .مرغ ۱۴۰ هزار ..مسکن وحشتناک شده مردم با بدبختی دارن زندگی میکنن و کسی نیست که چیزی بگه
Iran (Islamic Republic of)
wgser
۰۷:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خدا وکیلی چی رو در این مملکت کنترل یا اصلاح کردید که حجاب و بد حجابی دومیش باشه تا الان فقط شعار بوده چون هر روز وضع مردم بد تر میشه اون از گوشت و مرغ خودرو و مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
ولی انگار تو این دولت
کرونا ریشه کن شد!! یعنی الکی هست؟
گویا پولهای بلوکه شده هم آزاد شد
یعنی میگی آزاد نشده؟
گویا چند هزار مسکن آماده و تحویل مردم هم شده. یعنی الکی میگن!!
کلی سررسید بدهی دولت قبل هم پرداخت شده اینم الکی گفتن؟! ولی تابستان خیلی داغ رو بدون قطع برق وآب گذروندبم این چی اینم الکی و دروغه؟!
ایران عضو شانگهای هم شد
خب اینم الکی گفتن؟! عجب بابا چرا آخه پس چکار کردند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
انگار خونه شما نزدیک خونه مقاماته والا هم برق قطعه هم آب قطعه هم نصف شهرک های صنعتی هفته ای دو روز برق ندارد یا سر جناب عالی جای دیگه رفته!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
در جواب 08:58
تاثیرش تو زندگی مردم چی بود؟
خونه و ماشین خریدی؟
گوشت و مرغ ارزون شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
والا مردم که همش تو صف خرید خودرو و گوشت و مرغ هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
در جواب محمد
نه برادر بزرگوار بنده باافتخار در منطقه پایین شهر وفقیر نشین زندگی میکنم به هیچ حزب وگروه ومقام و.... هم نسبت و وابستگی ندارم در عوض
انصاف دارم
منطق دارم
وجدان دارم
از همه مهمتر و بالاتر خدا رو دارم