طبق آمار‌ها در خراسان جنوبی، بیشترین جمعیت ثبت نامی در پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از نظر سنی در این دوره از پیش ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان جوانان پیشتاز بوده اند و طبق آمار ۶۰ نفر در سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۷۳ نفر در سن ۳۵ تا ۴۰ سال و ۶۰ نفر در سن ۴۰ تا ۴۵ سال پیش ثبت نام کرده اند.

او افزود: پیش ثبت نام در انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغاز شده و امروز آخرین مهلت پیش ثبت نام است.

طالبی بیان کرد: طبق آمار در روز اول پیش ثبت نام ۴۹ نفر، روز دوم ۵۷ نفر، روز سوم ۵۹ نفر، روز چهارم ۴۰ نفر، روز پنجم ۴۱ نفر و روز ششم ۸۶ نفر ثبت نام کرده اند که به طور کلی تا دیروز که روز ششم پیش ثبت نام بوده است ۳۳۲ نفر متشکل از ۲۹۶ آقا و ۳۶ خانم پیش ثبت نام کرده اند.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: این افراد از نظر تحصیلات، ۵۸ نفر در مقطع دکتری، ۲۲۴ نفر در مقطع فوق لیسانس، ۳۰ نفر در مقطع لیسانس، ۱۸ نفر حوزوی و یک نفر فوق دیپلم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی عنوان کرد: از نظر آمار پیش ثبت نام در حوزه‌ها ۱۳۸ نفر در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف، ۹۴ نفر در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، ۶۲ نفر در حوزه قاین و زیرکوه و ۳۸ نفر در حوزه نهبندان و سربیشه پیش ثبت نام کرده اند.

تلاش بی فایده دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: دشمن در دوره‌های قبل با تمام توان به میدان آمد تا در مشارکت و رقابت‌ها در انتخابات تأثیر سوء بگذارد، اما با درایت مردم این نقشه‌ها به شکست انجامید.

او افزود: در این دوره نیز دشمن با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارد کار تبلیغات سوء و سیاه نمایی‌هایی را انجام می‌دهد تا مشارکت‌ها بسیار پایین باشد.

طالبی بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات دوره‌های مختلف نشان داده است که آمار مشارکت در کشور ما از کشور‌های غربی و حتی کشور‌هایی که شرکت در انتخابات در آن جا الزامی بوده بیشتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
طبق آمار‌ها در خراسان جنوبی، بیشترین جمعیت ثبت نامی در پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
دریافت کنندگان ماشین های شاسی بلند با سرعت در حال تصویب لایحه حجاب هستند