۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان مهاباد خریداری شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی تاکنون ۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

صلاح‌الدین حق‌گو مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ماه در مراکز خرید گندم ادامه دارد و انتظار داریم میزان خرید امسال به حدود ۶۰ هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: مطالبات کشاورزان همزمان با خرید تضمینی گندم بر اساس اولویت تحویل به کشاورزان پرداخت شده و این روال همچنان ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد افزود: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید شامل پنج مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی با ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده است.

حق‌گو ادامه داد: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هزار هکتار به صورت آبی است.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

مدیر اداره جهادکشاورزی مهاباد افزود: از مجموع مزارع گندم دیم این شهرستان ۲۶ هزار هکتار در قالب طرح «جهش تولید» قرار دارد که در این طرح مراحل کاشت تا برداشت محصول زیر نظر کارشناسان جهادکشاورزی انجام می‌شود و علاوه بر یارانه بیمه محصول، کود به صورت رایگان هم در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

حق‌گو با بیان اینکه سال زراعی گذشته در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع مهاباد گندم دیم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز گندم آبی کشت شد، افزود: پارسال در مجموع بیش از ۸۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و از این مقدار بیش از ۴۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.