در زمان اجرای پروژه ساینا S دوگانهسوز نظر به طراحی محصولات مشابه و پس از بررسیهای فنی و مهندسی از جمله تجزیه تحلیل حالت خرابی محصول DFMEA)و DFA/DFMA) و تست بر روی نمونه خودرو هیچگونه نقص در آن قسمت خودرو دیده نشده است و طی دوره تغییرات مهندسی حذف عایق حرارتی منبع عقب اگزوز که در مناطق سردسیر به جهت سریعتر رسیدن دمای موتور به درجه کاری کاربرد دارد در اواسط اسفندماه ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرا شد.
خودرو ساینا S با رعایت تمام استانداردها، تولید و تحویل مشتریان گرامی شده و قبل از رسانهای شدن و با اعلام اولین بازخورد اعتراضی در ابتدای تابستان از سوی شبکه خدمات پس از فروش سایپا مبنی بر تغییر ظاهری رنگ بخشی از کف صندوق عقب در تعدادی از خودروها، این موضوع با اولویت بالا پیگیری و با توجه به اهمیت رضایت مشتری، تصمیم به لغو تغییرات مهندسی و نصب مجدد قطعه روی خودرو در خط تولید گرفته شد و در حال حاضر خودروهای تولیدی مجهز به عایق مذکور هستند.
تاکید میشود، تغییر رنگ اعلام شده صرفاً تغییر ظاهری بوده و تاثیری بر عملکرد، کیفیت و شاخص ایمنی هیچیک از اجزاء خودروی ساینا S دوگانهسوز ندارد و طراحی این عایق در آن ناحیه از خودرو شامل قطعات ایمنی نیست.
فراخوان، موضوعی معمول در صنعت خودرو است و تمامی خودروسازان تجربه فراخوان را دارند لذا طبق برنامهریزی و هماهنگیهای صورتگرفته، تمامی خودروهای تولید شده ساینا S دوگانهسوز که فاقد عایق حرارتی هستند، طبق فرایندهای تعریف شده کیفیت و با هدف جلب رضایت مشتریان، فراخوان و به قطعه مذکور تجهیز، خواهند شد.
بله فراخوان، موضوعی معمول در صنعت خودرو است ولی نه برای سایپا و ایرانخودرو