مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مطرح کرد؛

فرسودگی بالای ۱۹۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب

دوستی گفت: ۱۹۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب در خراسان جنوبی فرسودگی بالا داشته و در اولویت تعمیر قرار دارد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۶۷ هزار و ۵۵۹ فقره انشعاب آب و ۱۲ هزار و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان وجود دارد.

او افزود: تأمین و توزیع آب مشترکین از طریق ۵۴۹ کیلومتر خطوط انتقال و ۲ هزار و ۴۴۵ کیلومتر شبکه توزیع در شهر‌های استان و ۵ هزار و ۵۵۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۴ هزار و ۲۲۵ کیلومتر شبکه توزیع در روستا‌های استان انجام می‌شود.

دوستی با اشاره به اینکه به لحاظ محدودیت منابع مالی مسیر‌های دارای نشت و تراکم اتفاقات در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: حدود ۳۵۰ کیلومتر شبکه انتقال آب و بالغ بر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع آب استان با توجه به قدمت شبکه توزیع آب دچار فرسودگی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: حدود ۱۹۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب در سطح استان دارای فرسودگی بالا و در اولویت اول بوده و بالغ بر ۲۰ درصد خطوط انتقال آب استان نیز فرسوده هستند.


بیشتر بخوانید


او گفت: مسیر‌های دارای نشت و تراکم اتفاقات شهری در بخش شبکه توزیع آب حدود ۱۱۰ کیلومتر و در بخش روستایی حدود ۲۴۰ کیلومتر است و از نظر عمر لوله، فرسودگی در شهر‌ها حدود ۲۵ درصد و در روستا‌ها حدود ۴۰ درصد است.

دوستی تصریح کرد: هدررفت واقعی آب در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷.۵ درصد بوده که عمدتا ناشی از اتفاقات و نشتی‌های نامرئی شبکه‌های توزیع به دلیل فرسودگی رخ داده و برای اصلاح مسیر‌های دارای نشت شناسایی شده، اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و برای تعویض کل لوله‌های فرسوده استان اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه ردیف اعتباری از محل منابع ملی از فصل عمران شهری برای اصلاح شبکه توزیع و خطوط انتقال آب تاکنون ابلاغ نشده است و عمدتا اصلاح تأسیسات آبی از محل اعتبارات محدود استانی و منابع داخلی شرکت انجام می‌شود، سهم اعتبارات در این بخش حدود ۵۶ کیلومتر به عنوان اولویت اجرایی را پوشش می‌دهد.

او گفت: بالغ بر ۲۵ درصد شبکه توزیع آب شهری استان مربوط به شهر بیرجند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.