پور محمدی: باید به تمام سلیقه‌ها فرصت گفت‌وگو داده شود

مصطفی پور محمدی دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارزدر  برنامه صف اول درباره اهمیت گفت‌وگوهای انتخاباتی نکاتی را بیان کرد.

مصطفی پور محمدی دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز در  برنامه صف اول درباره اهمیت گفت‌وگوهای انتخاباتی گفت: به نظر بنده اینکه صدا و سیما در همه افکار و قلوب حضور داشته باشد و همه بدانند تا حدودی حرفشان شنیده می‌شود بسیار با اهمیت است.این سنت حسنه‌ای است که در دین ما قرار داده شده است که با بیان نیکو افراد را به راه حق دعوت کرد.

تفرقه سهم مهلک اجتماع است و باعث از بین بردن نشاط و شور اجتماعی می‌شود

وی ادامه داد: طرفین باید بنشینند و به بهترین شکل باهم گفت‌وگو کنند. اگر کسی هم حرف ناصوابی زد می‌توان به آن جواب داد ، اگر هم حرف صحیحی زد می‌توان به آن گوش داد و به نفع همه ماست. اگر ما به این فضا مجال ندهیم در فضاهای نامطبوع به اشکال نامناسب ارائه خواهد شد.اگر مشارکت بالا در انتخابات اتفاق بیفتد فارغ از نتیجه تمام ملت ایران پیروز شده اند.

پور محمدی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که کشور برای دفع خطرات بیرونی و حل مشکلات داخلی به اقتدار نیازمند است و بعد هم فرمودند که این اقتدار ملی مبتنی بر انسجام ملی است.تفرقه سهم مهلک اجتماع است و باعث از بین بردن نشاط و شور اجتماعی می‌شود. آنچه که اقتدار ملی را شکل می‌دهد مشارکت مردم در انتخابات است.

 دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز ضمن عرض تسلیت برای حادثه تروریستی شاهچراغ بیان کرد: دشمنان ما در کمین نشسته‌اند و همگی نیز باهم پیمان بسته اند؛ دشمنان به دنبال اصلاح خطای ما نیستند بلکه در پی این هستند که اگر ما خطایی هم انجام داده‌ایم به این بهانه ملت ما را شقه شقه کنند ؛ فریب نیرنگ و بزک آنها را نباید بخوریم. حضرت امیر المومنین (ع) می‌فرمایند که فرد عاقل آن کسی نیست که بین خوب و بد انتخاب کنند بلکه باید بین بد و بدتر انتخاب کند تا دچار بدتر نشود . اگر دشمنان به عیب ما اشاره می‌کنند باید دید که هدفشان از طرح این مساله چیست.

انتخابات در نظام‌های مردم سالار ناموس نظام سیاسی است

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت مجلس بیان کرد: مجلس رکن اساسی مدیریت در کشور است و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است اگر امروز وضع کشور چندان مساعد نیست باید پذیرفت که بخشی از مشکلات مربوط به مجالس امروز یا مجالس قبلی است. 

 وی تاکید کرد: انتخابات در نظام‌های مردم سالار ناموس نظام سیاسی است و امام خمینی (ره) هم فرمودند که ملاک میزان رای ملت است. رهبر معظم انقلاب نیز تا امروز این سنت را دنبال کردند بنابراین بحث انتخابات مهمترین موضوع در نظام ماست. من، چون وزیر کشور بودم در سال ۸۷ به رهبر انقلاب نامه نوشتم و مشکلات نظام انتخاباتی را تشریح کردم. ایشان نیز این اشکالات را درست تشخیص داده و به مجمع تشخیص ارجاع دادند، اما از سال ۸۷ تا ۹۵ مجمع تشخیص زمان برد تا سیاست‌های کلی را تصویب کند و تا امروز قانون جامع انتخابات  را طبق سیاست های کلی هنوز تصویب نکرده است و این نقطه ظعف‌هایی است که باید پذیرفت.

پور محمدی بیان کرد : نباید کشوری که همه چیزش به انتخابات بستگی دارد اینهمه نظام انتخاباتی اش متغیر باشد. اما اگر دشمنان بخواهند از این عیب ما استفاده کنند و نظام انتخاباتی ما را مخدوش اعلام کنند نباید به آنها فرصت داده شود. مردم سالاری در نظام ما نهادینه شده است و این موضوع قابل تردید نیست . دستاوردها یما در حوطه مردم سالاری واقعا چشمگیر است.نصاب مشارکت در کشور ما بسیار بالاست ؛ اینکه نزدیک به پنجاه هزار نفر برای انتخابات ثبت نام می‌کنند نشان از مردم سالاری است.

یکی از تحلیلگران برجسته آمریکایی گفت که مردم سالاری در ایران تثبیت شده و می‌تواند آموزگار مردم سالاری منطقه باشد

 دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: یکی از تحلیلگران برجسته آمریکایی گفته است که مردم سالاری در ایران تثبیت شده است و میتواند آموزگار مردم سالاری در منطقه باشد ؛ ما باید از این فرصت‌های خود استفاده کنیم و موقعیت خود را حفظ کنیم و به رفع عیوب خود بپردازیم.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره اهمیت مجلس بیان کرد: مجلس فرد سیاستمدار ، متخصص و با تجربه بالا می‌خواهد و اگر این اشخاص به مجلس نیایند طبعا خروجی مجلس خروجی مناسبی نخواهد بود.یک موضوعی که جز اشکالات ما محسوب می‌شود این است که گروه های هدایتکر اجتماعی، نیروهای برنامه ریز و تصمیم ساز اگر شکل نگیرد این ظرفیت عظیم اجتماعی به محصول خودش نخواهد رسید. صد و ده حزب خود می‌تواند عامل تفرقه باشد مدام هم جلسه میگذاریم و جبهه و گروه میسازیم. باید از این فرصت استفاده کنیم تا دید که برای جبران این ضعف چه اقدامی می‌توان انجام داد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
دم انتخابات از این حرفا زیاد زده میشه، ولی کمترین انتقاد تند اما دلسوزانه رو هیچ کسی برنمیتابه. من ضد انقلاب نیستم، خودمو انقلابی تر از خیلی مدعیان میدونم. اما خیلی از کامنتای تلخ ولی صادقانه م یا تایید نمیشه یا باعث میشه متهم به آلبانی نشینی بشم.

حضرت آقا این همه روی جذب حداکثری تاکید دارن، ولی قدرت طلبان میدونن حفظ رانت و عناوین فقط در سایه دفع حداکثری ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
نه این حرف که "به تمام سلیقه‌ها فرصت گفت‌وگو داده شود" حرف صحیحی نیست تا کی کشور باید دوباره آزموده شده ها را دوباره آزمود . به سلیقه عده ای راه حل تمام مشکلات غرب و اروپا و آمریکاست دیگه بسه . دوره های هشت ساله ای که عده ای منافع خود و غرب را در کشور دنبال می کردند نباید تکرار شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
فرصت گفتگو یا فرصت به هم ریختگی کشور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
#به تمام سلیقه هایی که در چهارچوب شرع و قانون هستند فرصت گفتگو داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست‌هایی که بخواهند امنیت ایران اسلامی عزیز را تهدید کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
حتی کمونیستا و سرمایه دارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آخی !! عجب آدم لیبرل دمکراتی!! آدم فکر میکنه نماینده مجلس کانادا داره صحبت می کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
تا الانم ۱۰۰ در ۱۰۰ همین بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سالیان سال فرصت گفتگو بود ولی عده ای خود شیفته غربگرا کار رو خراب کردند از فرصت شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
سیاستها از بالا دیکته میشه همین فرد الان با اجازه بالایی ها برای جمع رای بیشتر این سخنان رو میگه کدام گفتگو
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۲۲:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا سمت و وظیفه این اغا‌ چیه ؟؟؟دبیر چی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
همه سلیقه ها درست نیست.
راه مستقیم یکی هست.
کسانی که سلیقشون بر راه مستقیم هست قابل قبول هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
چشم جناب پورمحمدی ، امری دیگه باشه .
آخرین اخبار