رییس فدراسیون ژیمناستیک :

هیات ژیمناستیک کردستان از فعال‌ترین هیات‌های استانی است

رییس فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: هیات ژیمناستیک این استان از فعال‌ترین هیات‌های استانی بوده و اقدامات خوبی انجام داده است.

عابد حقدادی رییس فدراسیون ژیمناستیک کشور  با اشاره به موفقیت‌های سال‌های گذشته رشته ژیمناستیک در رقابت‌های فراملی گفت: امیدواریم ژیمناستیک کاران ما در بازی‌های آسیایی بتوانند حداقل دو مدال کسب کنند، چون این موفقیت دید و فضای ورزشی کشور را نسبت به این رشته تغییر خواهد داد.

او تصریح کرد: هیات ژیمناستیک استان کردستان از فعال‌ترین هیات‌های استانی در کشور است که با یک تیم کاری منسجم قطعاً در آینده استعداد‌های خوبی را به رشته ژیمناستیک کشور معرفی می‌کند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک کشور افزود: برای پرشور نگه داشتن مسابقات رده‌های مختلف کشور پس از شکست کرونا از ظرفیت آموزش و پرورش برای استعدادیابی استفاده شد و تا حدود زیادی هم موفق بود.

او تاکید کرد: بدنه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان از میان استعداد‌های برتر المپیاد انتخاب خواهند شد و این استعداد‌ها آینده رشته‌های ورزشی مختلف را رقم می‌زنند.

حقدادی به راه اندازی سامانه جامع آفلاین ثبت نام در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف از سوی فدراسیون اشاره کرد و یادآور شد: ورزشکاران این رشته می‌توانند هر نوع خدماتی را کاملا غیرحضوری و بدون مراجعه به فدراسیون دریافت کنند

او تیم‌های ملی را در اولویت استفاده از تجهیزات رشته ژیمناستیک عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پیست استاندارد برای انجام حرکات زمینی نداریم.

حقدادی اذعان داشت: جامعه ورزش ژیمناستیک بیش از ۳۰۰ هزار نفر است که مهمترین سرمایه این رشته محسوب می‌شوند و با در نظر گرفتن استقبال خانواده‌ها و گستردگی جامعه ورزشکاران، ما انتظار داریم با گذشتن از حاشیه‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های فدراسیون هر هیات بتواند به راحتی امورات خود را اداره کنند.

آمنه غلام ویسی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این نشست، با بیان اینکه هیات ژیمناستیک از هیات‌های فعال و پای کار در استان است، افزود: بیشترین مطالبه هیات‌های ورزشی به مسائل مالی بر می‌گردد.

او با اشاره به وجود استعداد‌های توانمند در کردستان، ادامه داد: شکوفایی این استعداد‌ها از ۳۷۰ هیات شهرستانی و ۵۰ هیات استانی انتظار می‌رود.

غلام ویسی اضافه کرد: کردستان استانی صنعتی نیست و بیشترین حمایت از هیات‌های ورزشی را اداره کل ورزش و جوانان با اعتبارات دولتی انجام می‌دهد که این اعتبارات نیز بسیار محدود است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه محل‌هایی برای تامین و برنامه‌هایی برای مشارکت بخش خصوصی در تقویت ورزش استان در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: هیات‌های ورزشی در راستای جذب مالی حامی تلاش کنند.

او از پیگیری تخصیص سالن اختصاصی ژیمناستیک بانوان خبر داد و افزود: یکی از مشکلات حال حاضر هیات‌های ورزشی، نبود دانش به روز بوده و لازم است برای بروزرسانی دانش مربیان تلاش شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: سال گذشته ۳۶۰ میلیون ریال برای هیات‌های شهرستانی و ۲۶۰ میلیون ریال برای هیات‌های استانی اختصاص یافت و امسال نیز ۴۰۰ میلیون ریال برای هیات‌های استانی و ۲۷۰ میلیون ریال برای هیات‌های شهرستان‌ها تاکنون هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.