نخستین قیام مردمی به خونخواهی امام حسین (ع) جزو افتخارات سیستان است‌

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین قیام مردمی به خونخواهی سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) جزو افتخارات تاریخی خطه سیستان است.

  رضا شریفی  در جلسه با فرمانداران حوزه سیستان اظهار داشت: حضور موفق فرمانداران استان در همایش آموزشی انتخابات در چابهار و کسب موفقیت در زمینه آموزش، میزبانی و کیفیت برگزاری دوره یکی از اتفاقات مناسب در چند هفته اخیر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نخستین قیام مردمی به خونخواهی سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) جزو افتخارات تاریخی خطه سیستان است.

شریفی با تشکر دست‌اندرکاران برپایی همایش سالروز قیام مردم سیستان برای خونخواهی امام حسین (ع) بیان داشت: میزان حضور و کیفیت برنامه نسبت به سال گذشته چشم گیرتر بود، البته می‌تواند با شکوه‌تر از این هم برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سلسه مراتب موجود در بدنه حکمرانی کشور بیان داشت: دهیاری‌ها نقطه تماس حکمرانی با بدنه اجتماعی هستند، که نباید نادیده گرفته شوند.

وی تصریح کرد: رنگ و بوی مراسم نخستین قیام را نباید با مسائل سیاسی، دولتی، حزبی، جناحی و مطرح کردن مباحث دیگر تغییر داد، بلکه این مراسم باید یادآور حادثه پرافتخار نخستین قیام به خون‌خواهی شهدای مظلوم کربلا که توسط مردمان این خطه انجام شد، باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) محدود به سیستان فعلی و شیعیان منطقه نبوده است.

وی با اشاره به مختصات جغرافیای ۱۳۸۰ سال قبل گفت: سیستان در گذشته محدوده‌ای از خراسانات، افغانستان، پاکستان و حتی قسمتی از هندوستان بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به زیست فرهنگی و اجتماعی، و ترکیب جمعیتی آن زمان این قیام مختص شیعیان نبوده است بلکه محبین اهل بیت (ع) از ادیان و مذاهب دیگر نیز در آن حضور داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار