همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها جهت اجرای دقیق مصوبات ستاد جوانی جمعیت

سرپرست فرمانداری اندیمشک لزوم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها جهت اجرای دقیق مصوبات ستاد جوانی جمعیت در شهرستان تاکید کرد.  

یوسف زمانی اصل سرپرست فرمانداری اندیمشک گفت: باید از تمام ظرفیت‌های  موجود شهرستان جهت پیشبرد دستورالعمل جوانی جمعیت استفاده کنیم.

او می‌گوید: در جامعه چالش‌های اجتماعی وجود دارد، اما ما نباید در مقابل این چالش‌ها تسلیم شویم بلکه باید با برنامه جهت غلبه بر چالش‌ها و جوانی جمعیت پیش رفت.

به گفته او زنگ هشدار پیری جمعیت در کشور به صدا درآمده است دولت در راستای جوانی جمعیت اقدامات موثری انجام داده است و  مدیران باید تشویق‌های که دولت جهت  ازدواج و فرزند آوری برای مردم گذاشته  در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها واگذار کنند.

زمانی اصل گفت: بانک‌ها نسبت به پرداخت وام‌های فرزندآوری و ازدواج جدیدت بیشتری به خرج داده و تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان در دستور کار خود قرار داده و از سختگیری‌ها پرهیز کنند.

سرپرست فرمانداری اندیمشک می‌گوید: مسولین و مردم باید زنگ خطر پیری جمعیت را جدی بگیرند، زیرا با روند کاهش میزان باروی در جامعه خانواده‌ها کوچک می‌شوند و بسیار از نسبت‌های فامیلی از بین خواهند رفت.

به گفته او همه مدیران ملزم به اجرای دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم خانواده و جوانی جمعیت هستند و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در خصوص افزایش نرخ فرزند آوری در سطح شهرستان اندیمشک بیشتر شود 

به گفته این مقام مسئول یکی علت‌های اصلی عدم ازدواج و فرزند آوری اشتغال زایی می‌باشد که خوشبختانه طی چند سال اخیر پروژه‌های بزرگی در شهرستان اندیمشک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا در دست احداث است که با فراهم شدن اشتغال برای جوانان زمینه ازدواج و فرزند آوری فراهم می‌شود.

کرم صرفه جو معاون فرماندار  نیز گفت: در  راستای طرح جوانی جمعیت به همت کمیسیون بانوان فرمانداری جلسات با حضور اعضا برگزار شده مسائل و مشکلات این حوزه برسی شده، ولی اقدامات صورت گرفته  کفایت نمی‌کند امروز مجدد این جلسه تشکیل شده تا مشکلات برسی و در راستای رفع آن‌ها قدم بر داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار