مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت : هنوز نه شهرداری و نه آب منطقه‌ای برای ساماندهی رودخانه قره‌سو پای کار نیامده‌اند.

یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت : در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان کرمانشاه به ریاست استاندار مصوب شد که ساماندهی قره سو همزمان توسط آب منطقه‌ای و شهرداری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در قانون پیشگیری و مدیریت بحران کشور به صراحت تاکید شده هر مصوبه‌ای در ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران استان‌ها از سوی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است و از همین رو این دو دستگاه موظفند برای ساماندهی قره سو پای کار بیایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرماشاه ادامه داد: آنچه که اکنون مانع کار شده این است که بر اساس قانون مالکیت، رودخانه در اختیار آب منطقه‌ای بوده و لازم است طی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آب منطقه‌ای، بهره‌برداری از رودخانه به شهرداری واگذار شود تا شهرداری هم بتواند آنجا کار کند.

یگانه با بیان اینکه هنوز چنین تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آب منطقه‌ای مبادله نشده و دلیل آن نیز مشخص نیست، یادآور شد: امیدواریم در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان که اواخر این ماه یا اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود، بتوان با تاکید مدیریت ارشد استان این موضوع را تعیین تکلیف کرد.

وی اضافه کرد: بار‌ها تلاش شده این دو دستگاه در این زمینه به توافق برسند که هنوز اجرایی نشده است.

یگانه ساماندهی رودخانه قره سو و زیباسازی لاین شمالی و جنوبی آن را کاری پیچیده دانست که نیازمند همراهی آب منطقه‌ای و شهرداری به صورت همزمان است، زیرا برخی از امکانات مورد نیاز را آب منطقه‌ای در اختیار دارد و برخی کار‌ها را نیز شهرداری باید انجام دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.