مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از توسعه ۹۰ درصدی ترمینال فرودگاه مشهد، بهسازی ۸ هزار متری اپرون فرودگاه مشهد و ارتقاء سیستم فیبر نوری این ساختمان خبر داد.

محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: از ۴ ایربریج که در برنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است، ۳ ایربریج انجام شده و عملیاتی است.

او با بیان این‌که توسعه ترمینال نیز تا ۹۰ درصد پیش رفته و تا آخر شهریور یا اوایل مهرماه کامل شده و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: توسعه اپرون به مساحت ۷۲ هزار متر در حال انجام است و ۸ هزار متر بهسازی اپرون نیز پیش از آن انجام شده که در زمان پرواز‌های حج به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت، پیش‌بینی می‌شود پروژه توسعه اپرون تا اواخر آبان و اوایل آذر نیز به اتمام برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: نصب یک دستگاه آیرلس روی باند ۳۱ راست انجام می‌شود و جایگزین آیرلس با قدمت بالا می‌شود که با مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. همچنین بهسازی باند و ساخت دی آی سینگ نیز انجام شده که در فصل سرما که به دی آیسر نیاز است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

امانی بیان کرد: ارتقاء سیستم فیبر نوری، تجهیز دوربین‌های مدار بسته برای کل مجموعه ترمینال‌ها و همچنین تکمیل صددرصدی ساختمان سپاه از دیگر اقداماتی است که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.