امیرعبداللهیان گفت ما به صراحت به افغانستان گفته‌ایم تا زمانی که تیم ما از سرچشمه سد بازدید نکنند نمی‌تواند برای ما ملاک باشد که خشکسالی وجود دارد.

امیرعبداللهیان درباره وضعیت روابط ایران و افغانستان و مسائل مربوط به حق آبه گفت: تیم فنی ما اولین بار در هفته گذشته از وضعیت آب در سد کجکی و مسیر آن با همکاری هیأت حاکمه بازدید کند. ما منتظر هستیم که گزارش فنی این تیم را دریافت کنیم و به فعالیت خودمان برای پیگیری حق آبه ایران ادامه دهیم. ما به صراحت به افغانستان گفته‌ایم که تا زمانی که تیم ما از سرچشمه سد بازدید نکنند نمی‌تواند برای ما ملاک باشد که خشکسالی وجود دارد.

اینکه در زمین‌های کشاورزی ما اجازه فعالیت نمی‌دهند اینطور نیست. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم که ما را از استفاده از ذره‌ای از خاک ایران محروم کند. در مرزها یک فاصله‌ای تعیین می‌شود. وقتی منطقه به عنوان منطقه مرزی قلمداد می‌شود، میله مرزی سرجای خودش است. بر مبنای حقوق بین‌الملل فنسی که کشیده شده باید یک فاصله چندمتری رعایت شود. اگر کسی مدعی است که نمی‌گذارند از زمین کشاورزی استفاده کنند باید این قضیه پیگیری شود.

به تازگی معاون وزیر نیرو گفت: مشاهدات ما نشان میدهد که مخزن سد کجکی به اندازه‌ای است که بتوان بخشی از حقابه هیرمند را به سمت ایران رهاسازی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار