مقامات ژاپنی به دلیل طوفان «لان» دستور تخلیه بیش از نیم میلیون نفر را صادر کردند.

مقامات ژاپن امروز سه شنبه تصمیمی را برای تخلیه ساکنان استان‌های آیچی، میه، نارا، کیوتو، واکایاما و توکوشیما به دلیل طوفان لان که چندین منطقه در ژاپن را درنوردیده است، صادر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ادارات محلی در مناطق مذکور به ۵۵۹ هزار و ۷۵۹ نفر به دلیل طوفان دستور تخلیه داده شده است.

خبرنگار «اسپوتنیک» گزارش داد که شهر اوزاکا ژاپن شاهد وزش باد شدید و افزایش بارندگی است، زیرا انتظار می‌رود طوفان ظهر سه‌شنبه به این شهر برسد و منطقه فرودگاه بین‌المللی کانسای در اوزاکا در معرض باد‌هایی با سرعت ۳۱.۹ متر در ثانیه قرار گیرد. 

بلندگو‌های شهر نسبت به نزدیک شدن طوفان هشدار داده و از شهروندان خواستند تا زمان باز شدن مراکز تخلیه را بررسی کنند.

باران و باد‌های شدید مرکز و غرب ژاپن را درنوردیده است و نگرانی‌هایی در مورد سیل و آسیب‌های زیرساختی ایجاد کرده است. در شهر نارا باد، داربست‌های یک محل ساخت و ساز را فرو ریخت.

طوفان لان که یک طوفان کند و قدرتمند است، بامداد روز سه‌شنبه به غرب ژاپن رسید و باعث اختلال گسترده شد و مقامات را بر آن داشت تا هشدار‌های مربوط به سیل و رانش زمین را صادر کنند.

با نزدیک شدن به اقیانوس آرام، طوفان به نوک جنوبی استان واکایاما، تقریباً ۴۰۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو برخورد کرد.

باد‌های پایدار طوفان لان به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت (۹۳ مایل در ساعت) رسید که با سرعتی در حدود ۱۵ کیلومتر در ساعت (۹ مایل در ساعت) در سراسر هونشو، جزیره اصلی ژاپن به سمت شمال غربی حرکت کرد. آژانس هواشناسی ژاپن پیش بینی کرده است که طوفان تا اوایل روز چهارشنبه به دریای ژاپن خواهد رسید و به مسیر شمالی خود در امتداد دریا ادامه خواهد داد.

تأثیر طوفان بسیار زیاد بوده و نزدیک به ۸۰۰ پرواز لغو شده و ده‌ها هزار خانوار برق خود را از دست داده‌اند. رودخانه‌ها در آستانه طغیان هستند و خانه‌ها و فروشگاه‌های زیادی آسیب را تجربه کرده‌اند.

اثرات طوفان بر زندگی روزمره و تجارت نیز تأثیر گذاشته است و قطع برق نزدیک به ۹۰۰۰۰ خانوار را در مرکز و غرب ژاپن تحت تأثیر قرار داده است. حدود ۲۱۰ فروشگاه رفاهی ۷-Eleven برای اطمینان از ایمنی مشتریان و کارکنان به طور موقت تعطیل شدند.

شرایط آب و هوایی خطرناک باعث بسته شدن جاده‌ها و تعلیق ده‌ها خط قطار در منطقه آسیب دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار