فرماندار همدان گفت: تعداد ۴۲۵ نفر در حوزه انتخابیه این شهرستان پیش ثبت‌نام کردند.

مسلم مخفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوره قبل ۱۴۴ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند گفت: تعداد ۴۲۵ نفر در این شهرستان اقدام به پیش ثبت‌نام انتخابات کرده‌اند که نسبت به دوره قبل سه برابر شده و رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

او گفت: ۳۵۳ نفر از این تعداد را آقایان و ۷۲ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و حضور ۱۷ درصدی بانوان در انتخابات، رشد ۶ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

فرماندار همدان، تعداد افراد ثبت نام شده با سوابق ایثارگری را ۱۸ درصد از کل افراد اعلام کرد وگفت: ۵۵ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکترا، ۳۱۲ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۴۳ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۱ نفر دارای مدرک حوزوی و چهار نفر نیز دارای مدرک کاردانی هستند که شاهد رشد پنج درصدی داوطلبان با مدرک دکترا بودیم.

مخفی گفت: در مقطع سنی ۳۵ تا ۴۰ سال سن ۱۰۳ نفر، در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۷۰ نفر و نیز در رده سنی ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۶ نفر برای انتخابات پیش ثبت نام کردند که ۴۰ درصد افراد در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال قرار دارند که امیدواریم مجلس جوانی شکل بگیرد.

او گفت: در هفته دولت امسال ۸۴ پروژه با اعتباری حدود ۱۰۵۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که بیشتر این پروژه‌های در حوزه‌های درمانی، علوم پزشکی، آبفا، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، محیط زیست، ارتباطات و گردشگری قرار دارند.

فرماندار همدان گفت: ۲۲ پروژه با اعتبار ۶۶۳ میلیارد تومان، در حوزه بهداشت و درمان، برق، راهداری و تعاون روستایی در شهرستان همدان کلنگ زنی می‌شود.

مخفی با اشاره به اختصاص اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری گفت: در نخستین مرحله ابلاغ اعتبارات استانی ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان همدان ابلاغ شد که این مبلغ در سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان بود و ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت: این اعتبارات با اولویت ایجاد و تامین زیرساخت‌های فناوری‌های برتر، گردشگری، راه روستایی، آبرسانی، مرمت قنوات، کتابخوانی، آموزش و پرورش با رویکرد رویکرد‌ها محرومیت زدایی و توجه به مسائل فرهنگی به نحو مناسب و مطلوبی تقسیم شده است.

فرماندار همدان گفت: در آستانه هفته دولت وظیفه داریم که عملکرد دولت را برای مردم تبیین و تشریح کنیم و آیت الله رئیسی کمتر ازین نکته سخن گفتند که ما چه دولتی را تحویل گرفتیم.

مخفی با اشاره به اینکه روند پیشرفت دولت چشمگیر است گفت: در ۲ سال اخیر در تجارت خارجی کشور با توجه به ۶ سال قبل ما ۴۸ درصد رشد اقتصادی داشتیم و این دولت در کمتر از ۲ سال ۶ هزار مگاوات برق تولید کرد که این رقم بی سابقه است.

او گفت: دولت مردمی سیزدهم در مسیر درستی حرکت می‌کند، گره‌های کور را باز می‌کند، اما دشمنان در راستای انتقام گیری از مردم آشوب‌ها و اغتشاشات را رقم زدند که با رهبری داهیانه و هوشیاری مردم از بحران عبور کردیم.

فرماندار همدان گفت: مشکلات مردم را بی واسطه شنیدن از سیاست‌های دولت سیزدهم است و بر همین اساس بدنه فرمانداری جوانسازی و چابکسازی شده و از پشت میزنشینی به دیدار‌های بی واسطه با مردم روی آوردیم.

مخفی با اشاره به اینکه هرگز از حق و حقوق مردم کوتاه نیامدم گفت: ما اگر ادعای مردمی بودن داریم باید ملاحظات و تعارفات را کنار بگذاریم که این اصل به‌عنوان سیاست کلی فرمانداری مورد توجه است.

او با اشاره به اجرای ۱۵ طرح مسجد محور خدمت گفت: این طرحی مانند سفر استانی کوچک است و از ۲ هفته قبل مشکلات مردم احصا می‌شود و مدیران در این محلات حضور پیدا می‌کند، معتمد محله صحبت می‌کند، راهکار‌ها ارائه می‌شود مصوب، صورتجلسه و پیگیری می‌شود.

فرماندار همدان گفت: در حوزه تنظیم بازار، کنترل رضایت بخشی وجود دارد و قیمت مرغ در همدان از استان‌های همجوار پایین‌تر است.

مخفی گفت: تقریبا ۲ دهه است که اتفاقی در حل معضل ترافیک شهر همدان رخ نداده است و ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت نشده و اصلاحات هندسی رخ نداده است.

او با تاکید بر اینکه حل معضل ترافیک اولویت شورای شهر و شهرداری باشد گفت: هم اکنون شهرداری طرح جامع ترافیک و بی آر تی را پیگیری می‌کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه سواد رسانه‌ای قشر جوان و نوجوان کم است گفت: فضای مجازی که نوجوانان گرفتار آن شدند دغدغه بزرگی است که باید ورود کنیم تا جامعه آسیب نبیند، زیرا دشمنان این نظام گفتند باید طوری عمل کنید که مردم ایران نقطه امیدی نبینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار