سازمان ملل متحد از تشکیل کمپین جهانی برای آموزش دختران در افغانستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، ۲۴ اسد از تشکیل کمپین جهانی برای آموزش دختران افغانستانی خبر داد و گفت این کمپین جهانی از ۱۵ آگست آغاز و تا ۱۸ سپتمبر، دومین سال روز محرومیت دختران افغانستان از آموزش ادامه خواهد داشت.

براساس اعلامیه سازمان ملل این کمپین با همکاری سمیه فاروقی، کاپیتان سابق تیم رباتیک دختران افغانستان و با آثار هنری یک هنرمند زن جوان افغانستانی راه‌اندازی می‌شود.

این آثار شامل گواهی‌های دلخراش و مصمم از دختران افغانستان است که زندگی آنان به‌دلیل جلوگیری از ادامه تحصیل از سوی طالبان از هم پاشید. 

به گفته فاروقی محرومیت دختران افغان از آموزش سبب ایجاد مشکلات روانی و افزایش موارد خودکشی در میان آنان شده است.

براساس گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل متحد، وضعیت زنان و دختران در افغانستان بدترین وضعیت در جهان است.

در همین حال، گوردون براون، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای آموزش جهانی و رییس کمیسیون عالی ECW گفته است: جامعه جهانی باید این ندای دلخراش را از قلب دختران و زنان جوان افغان بشنود و به تعداد بیشتر و با قدرت دوباره بسیج شوند تا نقض حقوق آنان را محکوم کنند.

این کمپین در حالی راه‌اندزی می‌شود که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش محروم کرده‌اند. این گروه در جریان دو سال حاکیمت‌شان در افغانستان، تحصیل و کار زنان و دختران در ادارات دولتی و خصوصی را نیز ممنوع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.