در چهار ماهه ابتدای امسال  بیش از ۱۵ هزار تن کالا در بندر تجاری سجافی هندیجان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه، ۴۲ درصد رشد داشت.

امراله درویشی رئیس بندر و دریانوردی سجافی با اعلام این خبر گفت در این مدت ۱۳۸ فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد داشته است که نشان دهنده رونق فعالیت‌های تجاری در این بندر محلی است.

 

او می‌گوید: بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالا‌هایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو و منسوجات همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

 

رئیس بندر و دریانوردی سجافی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد، افزود: نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناور‌ها در زمینه ورود کالا‌های ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای نیرو‌های بومی و اهالی منطقه شده است.

 

بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر، آبخور اسکله ۳ متر و به مساحت ۳۴/۲ هکتار و ۲ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و ۶ هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.