فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: پایانه‌های مرزی چذابه میزبان زائران حسینی است و بسیج و سپاه در کنار نیرو‌های مردمی خادم زائران بوده و در حال آماده سازی شرایط و امکاناتی مناسب برای آسایش زائرین هستند.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: رزمندگان ما سال‌های سال در پشت جبهه‌ها، با جان خود برای بازگشایی راه کربلا جانفشانی می‌کردند.

او می‌گوید: خیره سری رژیم بعث و صدام عفلقی، باعث شد که هم ملت ایران و هم مردم عراق با همدلی یک راه جدید را رقم بزنند و امروز همه دلدادگان از نقاط مختلف دنیا گرد هم می‌آیند تا یک رویداد بسیار مهم و یک راهپیمایی عظیم که سراسر معنویت و آرامش قلوب و محبت به یکدیگر است را رقم بزنند.

سردار شاهوار پور با اشاره به مقایسه با مشکلات مرز چذابه در سال ۹۳ گفت: زمانی اینجا پر از بقایای بر جا مانده از جنگ تحمیلی بود، اما اکنون با سقوط رژیم صدام و همکاری ملت ایران و عراق راهپیمایی عظیم اربعین رقم خورد و خدمات رسانی به زوار در موکب‌ها اتفاق افتاد.

او می‌گوید: افراد در مرز چذابه در حال راه اندازی موکب‌ها، سازه‌های بسیار سنگین و زیبا، حسینیه و آشپزخانه برای زائرانی هستند که از راه دور می‌آیند، این افراد گمنام در حال تلاش هستند و ما نیز در حد بضاعت خودمان کمک خواهیم کرد.

سردار شاهوار پور ادامه داد: ۱۴۴ سرویس بهداشتی از «عین دو» اهواز تا ورودی موکب‌ها در حال ساخت است و در بحث حمل و نقل و تهیه آب و یخ و دیگر احتیاجاتی که عتبات احتیاج دارند؛ از جمله کامیون، جرثقیل و سایر وسایل برای خدمات رسانی به مردم به کار گرفته شدند.

سردار شاهوار پور گفت: طی روز‌های آینده سیل عظیمی از زوار راهی کربلا خواهند شد و با افتخار دوباره همایشی بزرگ از گردهمایی شیعیان و دلدادگان حسینی رقم می‌خورد تا دشمن بداند ما همچنان ارادت مان نسبت به امام حسین (ع) وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: طی این سال‌ها این افراد ثابت کردند که در طریق الحسین با اخلاص تمام در خدمت زائران هستند و این فرهنگ ما خوزستانی هاست که هر کسی زائر حسین باشد با همه لطف با این مردم برخورد می‌کنیم.

سردار شاهوار پور گفت: اکنون میبینیم که این افراد خدمات رسان به زائران حسینی چگونه با عشق به زوار خدمات می‌دهند که از دل این مردم می‌جوشد و به همه زائران تزریق می‌گردد؛ این از افتخارات این ملت است که در مکتب امام حسین و مکتب آزادگی و ضد ظلم و ضد استکبار پرورش یافته اند.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان می‌گوید: اربعین رویداد فرصت هاست و ما باید حداکثر استفاده را ببریم و از اثرات معنوی آن به خصوص برای جوانان استفاده کنیم، ضمن آنکه بار بخش فضای مجازی و رسانه نیز انجام یک عملیات بزرگ برای بازنشر این رخداد عظیم فرهنگی جهانی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.