دانشگاه آزاد استان تهران ۲ هزار عضو هیئت علمی وابسته جذب می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از جذب ۲ هزار عضو هیئت علمی وابسته در این دانشگاه خبر داد.

جواد محمدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بر اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان دارد و می‌تواند در موضوعات مختلف از آن‌ها بهره‌مند شود. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به تحصیل نگاه کاربردی دارند و به دنبال اشتغال هستند و اکثر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار می‌شوند.

وی به موضوع جذب اعضای هیئت علمی وابسته اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت علمی وابسته می‌توانند در دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس بپردازند. در سال جدید تحصیلی در استان تهران ۲ هزار هیئت علمی وابسته جذب می‌شود. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به جذب دانشجویان دکتری به صورت دستیار آموزشی نیز گفت: دانشجویان دکتری می‌توانند در آموزش به اعضای هیئت علمی کمک کنند. دانشجویان استقبال خوبی از این طرح داشتند و در استان تهران حدود ۱۰ هزار دستیار آموزشی جذب می‌شود.

محمدی در ادامه به اولویت‌های واحد‌های استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: مأموریت‌گرایی واحد‌های استان تهران یکی از اولویت‌هاست. واحدی که در حوزه اقتصاد توانمند است مأموریت آن واحد اقتصاد می‌شود تا به حل مسائل اولویت دار کشور کمک کند. امسال به نام سال مهار تورم نامگذاری شده است بنابراین این موضوع مأموریت اصلی در حوزه اقتصاد دانشگاه است تا کرسی در این زمینه تشکیل شود و بزرگان دور هم جمع شوند و راهکار‌های لازم را به مسئولان ارائه دهند. هم‌افزایی مراکز آموزش عالی در حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهشی و فرهنگی را در دانشگاه استان تهران به آموزش عالی کمک خواهد کرد تا در ارتقای نظام علمی کشور موفق باشد، هدف از این هم‌افزایی تحقق مرجعیت علمی و فرهنگی در کشور است. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان را به عنوان اولویت همیشگی کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد دانش بنیان را برای همکاری با بخش خصوصی در نظر گرفتیم. دانشگاه آزاد اسلامی منابع خوبی دارد که می‌تواند برای تحقق اقتصاد دانش بنیان مورد استفاده قرار گیرد. 

وی در ادامه درباره مولدسازی منابع دانشگاه آزاد اسلامی نیز یادآور شد: منابع دانشگاه شامل استاد و دانشجو و املاک است که می‌تواند در مسیر اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی فارغ از شهریه مورد استفاده قرار گیرد. در این مسیر همکاری با شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در اولویت است، این شرکت‌ها علاقه به همکاری با دانشگاه دارند ما می‌توانیم با تولید محصولات دانشی به سمت صادرات محصولات آن‌ها برویم.

محمدی توسعه مدارس و مهدهای وابسته به دانشگاه آزاد را از جمله برنامه های این دانشگاه برای تربیت نسلی عالم، متدین و وابسته به نظام دانست و گفت: در این راستا توسعه مدارس سما را در دستور کار داریم. توسعه مدارس و هنرستان های تخصصی برای تربیت دانش آموزان مستعد و کوشا نیز را باید دنبال کنیم.

وی با اشاره به جذب دانشجوی بین‌المللی در استان تهران ادامه داد: باید توسعه کمی و کیفی در حوزه دانشجویان بین‌المللی ایجاد کنیم. هم‌اکنون ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در استان تهران مشغول به تحصیل هستند که عمدتا از کشورهای همسایه و اطراف ایران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر نعمتی زاده
۱۱:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
وقتی از بین 60 هزار هیات علمی در دانشگاه آزاد کسی نباشد که مدیر شود و از دانشگاه دولتی برای سرپرستی دانشگاههای استان تهران رفیق بیاورند یعنی توهین و تحقیر 60 هزار هیات علمی دانشگاه آزاد توسط طهرانچی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
درست است درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
چرا هر مدیری که از بیرون دانشگاه آزاد وارد این دانشگاه میشود بدنیال جلب توجه و دیده شدن و مصاحبه و خبرسازی است ؟ یعنی این دانشگاه آزاد سکوی پرش براخی سیاسیون و رفقای طهرانچی شده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
بالاخره یکی باید خرج هیات علمی هایی که بی حساب وکتاب جذب می شوند را بدهد . شهریه هارو چند برابر کردند بعد اقایون نطق میکنن که درامد دانشگاه ازاد فقط از طریق شهریه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
دانشگاه‌ آزاد با سطح پایین علمی سبب افت رتبه علمی کشور شده است. بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی که رتبه‌های علمی بالایی در جهان دارند، غیرانتفاعی هستند و از نظر کیفیت علمی نیز در سطح بالایی قرار دارند اما در کشورمان دانشگاه‌ آزاد سطح آموزشی و علمی پایینی دارند که قطعا باید ساماندهی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اخیرا دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم نسبت به موضوع بی کیفیتی آموزشی در دانشگاه آزاد واکنش نشان داده و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته است: کیفیت آموزشی برخی واحدهای دانشگاه آزاد پایین است و در این رابطه به رئیس دانشگاه گوشزد کرده‌ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد خیلی شعار میدهد تا جلب توجه کند مثلا گفته بود که تا سال 1402 کاری می کنم دانشگاه آزاد انتخاب اول دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باشد که این وعده محقق نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چرا کمیسیون تحقیقات و اصل 90 مجلس به شکایات هیات علمی از تخلفات مدیران دانشگاه آزاد رسیدگی نمیکنند؟ نکنه نمک گیر مدیران دانشگاه آزاد شده باشند؟ هیچگونه نظارتی بر دانشگاه آزاد نیست که نیست !کارخانه چاپ مدرک دکترای بیکار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
عده ای بازنشسته دانشگاههای دولتی برای هیات علمی دانشگاه آزاد تصمیم گیری میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چندین سال است اساتید و کارکنان تقاضا دارند سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران دانشگاه آزاد راه اندازی شود که مدیران خودداری میکنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
رییس فعلی دانشگاه شهید بهشتی بواسطه رفاقت با طهرانچی چندسال همزمان رییس واحد تهران مرکزی و دانشگاههای استان تهران بود آنقدر تخلفات ریز و درشت داشت که عادی شده بود ولی بدون رسیدگی گذاشت و رفت ! حالا یک مدیر وارداتی و سفارشی جدید از دانشگاههای دولتی جای اون گذاشتند سرپرست دانشگاههای آزاد استان تهران ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آقای محمدی معوقه حقوق کارکنان و اساتید را پرداخت کنید چرا دنبال اخبار جایگزین هستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کل هیات علمی دانشگاه آزاد در کل کشور 50 هزار نفر است حالا در تهران 20 هزار نفر وابسته و 10 هزار نفر دستیار هیات علمی جذب میشوند ؟ پشت پرده این قضایا مشکوک است . این همه رفیق و آشنا و سفارش شده برای هیات علمی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
جذب ۲ هزار هیئت علمی وابسته استان تهران آدرس دادن غلط است ! اساتید فعلی را دریابید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت 1402 کارکنان و اساتید فعلی دانشگاه آزاد تهران مرکزی را پرداخت نکرده اید چرا ؟
آخرین اخبار