تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در فارسان رونق می‌گیرد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل به‌منظور افزایش همکاری‌ها با دهیاری‌های شهرستان فارسان آمادگی لازم را دارد.

مهراب محمدی فارسانی در شورای اداری دهیاران شهرستان فارسان تأکید کرد: این اداره‌کل با هدف ایجاد رونق در رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان می‌تواند تفاهم‌نامه‌های همکاری با دهیاران داشته باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان به‌ویژه در مناطق مستعد شهرستان فارسان از جمله روستا‌های این منطقه می‌توان برنامه‌های مشترکی را عملیاتی کرد.

محمدی تصریح کرد: در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری آموزش هنرجویان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در روستا‌های شهرستان فارسان را در دستور کار قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: رونق صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در روستا‌های چهارمحال و بختیاری از جمله روستا‌های شهرستان فارسان می‌تواند علاوه بر تقویت اقتصادی خاموار‌ها به افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به شهر‌ها کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار