مهار آتش‌سوزی سردره پاوه/ ۲ نفر مصدوم شدند

سرپرست فرمانداری پاوه از مهار آتش‌سوزی سردره با همکاری دستگاه‌های مختلف و نیرو‌های مردمی خبر داد.

علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل‌های سردره پاوه، گفت : آتش سوزی ظهر روز گذشته (۲۴ مرداد) آغاز شد و بعد از دو، سه ساعت تلاش مهار شد، اما متاسفانه به دلیل وزش باد ساعت ۲۲ دیشب آتش مجددا شعله‌ور شد و در نهایت پس از پنج ساعت تلاش، ساعت سه بامداد امروز مهار شد.

وی ادامه داد: تمام امکانات و نیرو‌های شهرستان پاوه در بخش‌های مختلف برای مهار این آتش‌سوزی بسیج شدند و نیرو‌های مردمی نیز با همه توان پای کار آمدند و همکاری خوبی داشتند.

سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به تاریکی شب، وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه که مهار آتش را دشوار کرده بود، یادآور شد: به جهت تاریکی هوا، برآورد خسارت وارده، وسعتی که در آتش سوخت و شناسایی دلیل بروز آتش امروز انجام خواهد شد.

به گفته حیدری، سردره منطقه‌ای با پوشش گیاهی غنی در قسمت شمال غربی شهر پاوه است.

وی با اشاره به تداوم فصل گرما، پوشش غنی گیاهی اکثر نقاط شهرستان پاوه و گردشگرپذیری این منطقه، از همه درخواست کرد از هر اقدامی که ممکن است باعث بروز آتش سوزی در جنگل‌های پاوه شود، خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: با توجه به صعب العبور بودن اکثر مناطق این شهرستان و توپوگرافی خشنی که وجود دارد، در صورت بروز آتش سوزی مهار آن سخت خواهد بود، از همین رو پیشگیری بهترین کار است .

۲ مصدوم در آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات «سردره» پاوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از امدادرسانی نیرو‌های امدادی این جمعیت به ۲ مصدوم در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات سردره شهرستان پاوه خبر داد.

محمدباقر محمدی اظهار کرد: ساعت ۰۰:۱۰ بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲، طی تماس تلفنی فرماندار پاوه با رئیس شعبه هلال‌احمر مبنی بر آتش‌سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات سردره، بلافاصله تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان با هماهنگی مرکز EOC استان کرمانشاه به جهت امدادرسانی و پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی اولیه اقدام به توزیع ۶۰ بطری آب معدنی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از مصدوم شدن ۲ نفر در آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات «سردره» پاوه خبر داد و تصریح کرد: نیرو‌های امدادی این جمعیت برای ۲ نفر از مصدومین نیز اقدامات کمک‌های اولیه به صورت سرپایی انجام دادند.

مشارکت انبوه و جانانه مردم منطقه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مهار آتش سوزی منابع طبیعی موسوم به "سر دره" شهرستان پاوه با مشارکت انبوه و جانانه مردم منطقه، نیرو‌های واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی و یگان حفاظت حریق و مسئولان در پاوه خبر داد.

انشاالله کولانی افزود: دیروز ۲۴ مرداد ساعت ۱۱:۳۰ آتش سوزی در عرصه منابع طبیعی موسوم به "سر دره" شهرستان پاوه به وقوع پیوست که بلافاصله با حضور نیرو‌های واکنش سریع منابع طبیعی شهرستان پاوه و دیده‌بان‌های این اداره کل حاضر در محل؛ بعد از مدت یک ساعت به طور کامل اطفاء گردید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه آتش سوزی مجددا از ساعت ۲۱:۳۰ به دلایل نامعلومی مجدداً در چند نقطه از محل که دارای شیب زیاد و پوشش گیاهی انبوهی بود دوباره شعله ور گردید که این بار با وجود وزش باد شدید از نظر تو پوگرافی شرایط سخت و گستردگی عرصه ساعت سه بامداد آتش به طور کامل اطفاء گردید و هم اکنون نیز عملیات پایش و مراقبت ویژه توسط دیده بان‌ها و همکاران منابع طبیعی در منطقه حاکم است.

کولانی از تلاش بی وقفه مردم محله، اعضای ستاد بحران شهرستان با مدیریت فرماندار پاوه، گروه‌ها و انجمن‌های زیست محیطی، کارکنان و تیم‌های اطفاء حریق منابع طبیعی در خاموشی این آتش سوزی که اگر بموقع وارد عمل نمی‌شدند حوزه بسیاره زیادتری در بر می‌گرفت، قدردانی کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.