مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرز عبوری اتباع خارجی باشماق و تمرچین خواهد بود، گفت : خروج اتباع خارجی از مرز خسروی در ایام اربعین ممنوع است.

حمزه سلیمانی مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی در دیدار با جعفر ستار الخزاعلی سرکنسول عراق با اشاره به شیوه نامه تعیین شده از سوی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ایران در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی مقیم استان کرمانشاه گفت : به موجب این شیوه نامه مرز ورودی و خروجی مشمولین و مهاجرین برای سفر اربعین، مرز باشماق در استان کردستان و مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: افراد مشمول شیوه نامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، اتباع مجاز ساکن در استان کرمانشاه هستند که شامل افراد دارای کارت هویت، دفترچه پناهندگی و گذرنامه مقیم استان است و همچنین افراد دارای دفترچه اقامت خواهد بود.

مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت افزون بر ۶ هزار نفری اتباع و مهاجرین خارجی استان، تصریح کرد: آن بخش از این جمعیت که مشتاق تشرف به کربلا و زیارت اربعین هستند برای ثبت نام باید وارد سامانه «سهما» بنام سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور شده و فرایند نام نویسی را انجام دهند.

در ادامه این نشست «جعفر ستار الخزاعلی» سرکنسول عراق در کرمانشاه با اشاره به روابط برادرانه ۲ کشور عراق و ایران بر تقویت همکاری‌ها و تسهیل در عبور زائران اربعین از مرز‌های استان تاکید کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.